Startonderbreker

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

sjawel
New member
New member

Startonderbreker

Bericht door sjawel »

Beste mensen,

Gister heb ik een zwaar irritant probleem gehad. Namelijk met mijn start onderbreker. Heb 2 sleutels met zo een chip er in, en 1 tje was een beetje aan de kapotte kant.

Ik stond dus te tanken en ineens werkt mijn startonderbreker niet meer. Best irritant als je een eindje van huis bent. Uiteindelijk toch mijn reserve weten te bemachtigen maar dat heeft me totaal wel 3uur gekost.

Ik heb 1 vraagje van welk merk en welk type is die startonderbreker? Kan er namelijk niet veel over vinden op het net. Alvast bedankt dan kan ik weer wat sleutels bestellen voordat het weer gebeurd. :bier:
:D
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

Hoe ziet de startonderbrekersleuteltje eruit??

Steek je hem ergens in?? en heeft ie drie kopere aansluitingen??

Want dan is dat van Gemini, dit werd/word vaker gebruikt orgineel bij de mazda dealers... (meestal Gemini Model 1160)

ik weet alleen niet of ze die nog krijgen, zou je moeten navragen...anders word het denk ik een nieuw systeempje...
Me a like Mx-3
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Als je de startonderbreker hebt die fabrieks-af geintegreerd is in de MX-3 en waarbij er een 'chip' in je contactsleutel zit, dan moet je volgens mij bij een dealer zijn voor extra sleutels.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
sjawel
New member
New member

Bericht door sjawel »

Het is zo een klein zwart plastic sleuteltje met volgens mij een chip erin.
Er zit ook een soort driehoekig logotje op?

Hij is lang en rechthoekig, ik moet hem in een rechthoekig gaatje steken zeg maar en dan gaat het lampje branden waarna ik de auto kan starten zeg maar. Het lijkt wel op Gemini maar weer niet op de 1120 volgens mij.
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot

kijk eens op www.gemini.ee , daar staan allerlei soorten alarmsystemen en onderbrekers op...

Deze worden normaal gesproken bij de dealers ingebouwd... misschien daar eens vragen of ze zoiets kunnen bestellen...
Me a like Mx-3
sjawel
New member
New member

Bericht door sjawel »

Blijkt dus dat er 1 in zit van Meta systems. Blijkt ook gelijk dat die code sleutel nergens meer te krijgen is. Heeft iemand misschien een idee?

Ik heb overal al gezocht, ook via google, ook bij de mazda dealer maar nergens konden ze mij helpen. :x :nut:
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot

sjawel schreef:Blijkt dus dat er 1 in zit van Meta systems. Blijkt ook gelijk dat die code sleutel nergens meer te krijgen is. Heeft iemand misschien een idee?

Ik heb overal al gezocht, ook via google, ook bij de mazda dealer maar nergens konden ze mij helpen. :x :nut:

dan klinkt het heel lullig sjawel.. maar dan kom je denk ik een nieuw systeempje aan het erin te zetten, die wel gangbaar/blijvend verkrijgbaar is.
Me a like Mx-3
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door zilverbird »

Hallo

of je haalt er alles tussen uit en dan heb je ook geen start onder breker meer dit is de goed koopste oplossing

gr zilverbird
sjawel
New member
New member

Bericht door sjawel »

Ja het ziet er wel naar uit ja. Waar blokkeert dat apparaat meestal de motor? Bij de benzine toevoer? Of bij de bobine? Want ik neem aan dat het niet simpel even het kastje weghalen wat kabels lostrekken is.

mvg,
Ian
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door zilverbird »

nee dat werkt niet nee even los trekken simpel ach ligt er aan

er zal een rode draad aan zitten das de plus dan een zwarte das de min

dan twee of meer die naar dat kastje gaan waar je de sleutel in steek en een aantal kabels die naar de start onderbreking gaan je zult moeten kijken welke naar de start onderbreking heen gaan en dan deze weer met elkaar verbinden ...

maar heb je geen schema van het alarm anders even google dan is het een fleutje van een cent

anders hoor ik het wel kom ik je wel helpen ..

gr zilverbird
Plaats reactie