[Motor] Houdt in

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Oke! Mooi dat het beter is geworden, maar vind het wel erg vreemd dat je nu bijna de ontsteking op een uiterste punt heb staan.

Wat je ook nog ff kan doen, is een ecu reset, dus ff de + pool voor een tijdje afkoppelen.
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

MX staat voor de deur, is nu aan de beurt. :)
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

probleem nog niet opgelost, ben maar langs de dealer gegaan. Nieuwe ontstekingsmodule niet 100% meer.. eventjes contact opnemen met de verkoper dus. ;)

nogmaals bedankt voor de hulp.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Ha, die is fijn. Denk je en kapot onderdeel te vervangen, vervang je iets met wat kapot is.
Ja kan ook een nieuwe module kopen bv
http://www.motoso.de/mazda+mx3+zuendmod ... 720010.htm

Maar dan ben je wel dik 100 euro kwijt.
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

PascalMX3 schreef:Ha, die is fijn. Denk je en kapot onderdeel te vervangen, vervang je iets met wat kapot is.
Ja kan ook een nieuwe module kopen bv
http://www.motoso.de/mazda+mx3+zuendmod ... 720010.htm

Maar dan ben je wel dik 100 euro kwijt.


Is alsnog minder dan ik nu voor de hele ontsteking heb betaald (incl. rotor, verdeelkap)..

Ik ga vandaag of morgen even mix 'n matchen met m'n oude module, kijken of ik het precies kapotte gedeelte kan vinden. :)

EDIT: Misschien een stomme vraag, maar wat is dat zwarte blokje op de zijkant van de ontsteking? Het een verbinding met de bobine-aansluiting. Het lijkt op een weerstand, maar..wil het liever zeker weten..dan weet ik of ik m mee over moet zetten met testen..
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Dat zwarte blokje is volgens mij een condensator, ofwel ontstoringscondensator. Kan ook geen waardes vinden in de manuals van dit ding, dus denk niet dat het een essentieel onderdeel is voor de werking van de ontsteking.
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

zo..eindelijk even tijd gehad om de mx proper door te meten..bobine geeft te hoge weerstanden :cry: nagemeten met WPH erbij, zelf bij de huidige 11 graden buiten zit ik 20% boven de normale waardes...

Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Mix 'n match met m'n oude ontsteking gaat dus ook niet, omdat daar juist de bobine naar z'n grootje is...
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Afwijking zal met hogere temperaturen nog groter zijn. Dus dat wordt een nieuwe bobine...........
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

PascalMX3 schreef:Afwijking zal met hogere temperaturen nog groter zijn. Dus dat wordt een nieuwe bobine...........


Muhh...erm..kunnen jullie me richting een webshop oid wijzen waar ze deze verkopen? Sensoren ed. klus ik wel over..dus puur bobine..

EDIT: Gevonden op fordprobestore..hoe hels is dit om over te zetten?
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

stelt niet zoveel voor..... backplate > bonine > module en sensors > rotor > verdelerkap. Ik heb het zelf ook een keer gedaan, wegens kapotte module.
Plaats reactie