KLZE vs KLDE`
Moderator: Moderators
ik toch al 98
scheelt maar 2,50 ofzo op een tank.
95 was laatst: 1,60 en 98 1,65
bhp is eigenlijk een heel oud begrip, auto's voor 72 werden gemeten in bhp. dat gaf ze veel meer pk dus.
dus als je een camaro hebt ui 71 met rated 300pk zal dat nu misschien maar 260 zijn ofzo.
sinds 2005 wordt er gemeten met SEA certified krukas pk.
hierdoor ging een caddilac supercharged v8 van 440pk > 469pk
en de toyota camry daalde 210 > 190
dus het komt er eigenlijk op neer dat het nergens op slaat.
andere meting 1 stijgt ander daalt.
het best is dan idd whp, dan weet je wat je op de wegzet aan pk/koppel
scheelt maar 2,50 ofzo op een tank.
95 was laatst: 1,60 en 98 1,65
bhp is eigenlijk een heel oud begrip, auto's voor 72 werden gemeten in bhp. dat gaf ze veel meer pk dus.
dus als je een camaro hebt ui 71 met rated 300pk zal dat nu misschien maar 260 zijn ofzo.
sinds 2005 wordt er gemeten met SEA certified krukas pk.
hierdoor ging een caddilac supercharged v8 van 440pk > 469pk
en de toyota camry daalde 210 > 190
dus het komt er eigenlijk op neer dat het nergens op slaat.
andere meting 1 stijgt ander daalt.
het best is dan idd whp, dan weet je wat je op de wegzet aan pk/koppel
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
Dit is wel een leuke test met verschillende merken benzine!
http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg&feature=related
leuk filmpje idd.
resultaat is niet verrassend daarin tegen.
hoe sportiever de auto hoe beter hij er op reageert.
maar dat is hetzelfde met een c.a.i bijv.
optimax is onze v-power neem ik aan.
uk v-power is 98, onze 97 dus rated 95.
bp is 97 rated 95, hier zou bp en shell geen verschil maken in theorie.
in duitsland heb je ron 100, in nederland heeft allen gulf ron 100 de gulf challenger, zijn maar paar stations die dat verkopen.
resultaat is niet verrassend daarin tegen.
hoe sportiever de auto hoe beter hij er op reageert.
maar dat is hetzelfde met een c.a.i bijv.
optimax is onze v-power neem ik aan.
uk v-power is 98, onze 97 dus rated 95.
bp is 97 rated 95, hier zou bp en shell geen verschil maken in theorie.
in duitsland heb je ron 100, in nederland heeft allen gulf ron 100 de gulf challenger, zijn maar paar stations die dat verkopen.
- V6peter
- Super-Pilot
- Berichten: 1551
- Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
JForce schreef:hhm ja xedos 9 volgens wiki 170hp. vreemd die gast van mx-3.com zei dat dat van de japanse mazda site kwam, 190bhp.
in de faq staat trouwens ook 190hp.
Dat verhaal over verschillende pk's in Japan, The States en Europa is puur een verhaal wat te maken heeft met emissie eisen.
De euitstoot hier in Europa mag niet zo hoog zijn als in Japan bijvoorbeeld.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Wij kunnen binnen kort testen wat een hybride klde (laagcompressie ZE) doet op de bank .
mx3gold heeft een mx6 gekocht met zo blok .
Ik heb al gekeken met een endoscoop en hier zitten dus klde zuigers in en kl01 nokkenassen .
Alles is van een DE op de koppen na .
mx3gold heeft een mx6 gekocht met zo blok .
Ik heb al gekeken met een endoscoop en hier zitten dus klde zuigers in en kl01 nokkenassen .
Alles is van een DE op de koppen na .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Interessant om te weten, ik ben erg benieuwd naar de rollerbank uitdraai van deze motor. Deze blokken worden toch ook wel eens 'curved neck' KLZE's genoemd? En de hoge compressie blokken 'long neck'? Of slaat dat alleen maar op de vorm van het inlaatspruitstuk?
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
De klze's heb je in 2 uitvoeringen .
Een klze cuvedneck en een klze longneck dit zijn allebij hoogcompressie blokken .
De laagcompressie blok noemen ze een hybride DE .
Deze is er dan in een shortneck DE intake en met de curvedneck intake van de klze .
Een klze cuvedneck en een klze longneck dit zijn allebij hoogcompressie blokken .
De laagcompressie blok noemen ze een hybride DE .
Deze is er dan in een shortneck DE intake en met de curvedneck intake van de klze .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Ok, dus als ik het goed begrijp zijn er 4 varianten:
KLZE hoogcompressie, curved neck inlaatspruitstuk
KLZE hoogcompressie, long neck inlaatspruitstuk
KLZE laagcompressie (hybride KLDE), curved neck inlaatspruitstuk
KLZE laagcompressie (hybride KLDE), short neck inlaatspruitstuk
Weet je toevallig ook welke effecten de verschillende inlaatspruitstukken hebben?
KLZE hoogcompressie, curved neck inlaatspruitstuk
KLZE hoogcompressie, long neck inlaatspruitstuk
KLZE laagcompressie (hybride KLDE), curved neck inlaatspruitstuk
KLZE laagcompressie (hybride KLDE), short neck inlaatspruitstuk
Weet je toevallig ook welke effecten de verschillende inlaatspruitstukken hebben?
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.