KLZE vs KLDE`

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ik toch al 98 :mrgreen:

scheelt maar 2,50 ofzo op een tank.

95 was laatst: 1,60 en 98 1,65

bhp is eigenlijk een heel oud begrip, auto's voor 72 werden gemeten in bhp. dat gaf ze veel meer pk dus.

dus als je een camaro hebt ui 71 met rated 300pk zal dat nu misschien maar 260 zijn ofzo.

sinds 2005 wordt er gemeten met SEA certified krukas pk.

hierdoor ging een caddilac supercharged v8 van 440pk > 469pk

en de toyota camry daalde 210 > 190

dus het komt er eigenlijk op neer dat het nergens op slaat.
andere meting 1 stijgt ander daalt. :roll:

het best is dan idd whp, dan weet je wat je op de wegzet aan pk/koppel
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Dit is wel een leuke test met verschillende merken benzine!

http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg&feature=related
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

leuk filmpje idd.

resultaat is niet verrassend daarin tegen.

hoe sportiever de auto hoe beter hij er op reageert.

maar dat is hetzelfde met een c.a.i bijv.

optimax is onze v-power neem ik aan.

uk v-power is 98, onze 97 dus rated 95.
bp is 97 rated 95, hier zou bp en shell geen verschil maken in theorie.

in duitsland heb je ron 100, in nederland heeft allen gulf ron 100 de gulf challenger, zijn maar paar stations die dat verkopen.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

JForce schreef:uk v-power is 98
Toen ik pas geleden in engeland m'n rx7 gekocht had was de vpower 99 stond op de pomp zelf
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

je hebt gelijk vpower uk is 99.

maar ik dacht dat er alleen 95 en 98 labeling was, maar dat kan ook alleen nl zijn.
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

JForce schreef:hhm ja xedos 9 volgens wiki 170hp. vreemd die gast van mx-3.com zei dat dat van de japanse mazda site kwam, 190bhp.

in de faq staat trouwens ook 190hp.


Dat verhaal over verschillende pk's in Japan, The States en Europa is puur een verhaal wat te maken heeft met emissie eisen.
De euitstoot hier in Europa mag niet zo hoog zijn als in Japan bijvoorbeeld.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Wij kunnen binnen kort testen wat een hybride klde (laagcompressie ZE) doet op de bank .
mx3gold heeft een mx6 gekocht met zo blok .

Ik heb al gekeken met een endoscoop en hier zitten dus klde zuigers in en kl01 nokkenassen .
Alles is van een DE op de koppen na .




Afbeelding
Afbeelding
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Interessant om te weten, ik ben erg benieuwd naar de rollerbank uitdraai van deze motor. Deze blokken worden toch ook wel eens 'curved neck' KLZE's genoemd? En de hoge compressie blokken 'long neck'? Of slaat dat alleen maar op de vorm van het inlaatspruitstuk?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

De klze's heb je in 2 uitvoeringen .
Een klze cuvedneck en een klze longneck dit zijn allebij hoogcompressie blokken .
De laagcompressie blok noemen ze een hybride DE .
Deze is er dan in een shortneck DE intake en met de curvedneck intake van de klze .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Ok, dus als ik het goed begrijp zijn er 4 varianten:

KLZE hoogcompressie, curved neck inlaatspruitstuk
KLZE hoogcompressie, long neck inlaatspruitstuk
KLZE laagcompressie (hybride KLDE), curved neck inlaatspruitstuk
KLZE laagcompressie (hybride KLDE), short neck inlaatspruitstuk

Weet je toevallig ook welke effecten de verschillende inlaatspruitstukken hebben?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Plaats reactie