Brandstofpomp blijft draaien

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot

Brandstofpomp blijft draaien

Bericht door DB89 »

Ik heb nu een probleempje met mn mxje 1.6 sohc

Als ik mn sleutel op contact zet dan gaat normaal de brandstofpomp lopen voor circa 5 seconden en stopt er daarna mee omdat het systeem op druk is.

Nu is het de laatste paar weken zo dat mn brandstofpomp continue blijft draaien als ik em op contact zet.

Ik heb al het brandstof relais onder de motorkap nagekeken, deze was goed, maar blijft vastplakken aan het spoeltje zodra ik em op stand 2 van mn contact zet.

Ben naar de sloop gereden voor een andere relais voor bij de ecu, daar zit nog een brandstof relais met een condensator.
Ook even nagekeken, en contactjes opgeschuurd. Dat hielp niet dfus toen een ander exemplaar erin omdat ik vermoede dat de condensator verrot was.
Dat hielp ook niet, mijn brandstofpomp blijft gewoon draaien.

Dus ik heb verschillende dingen opgezocht op forums en kwam het volgende tegen wat het nog zou kunnen zijn :

- Ecu kapot die verkeerde signalen krijgt
- Brandstofdrukregelaar die stuk is
-Injector die open blijft staan of kapot is
-Slechte massa van motorblok

Ik heb ook diverse stekker van sensoren zoals tps, stappenmotor, Brandstofdrukregelaar bij het inlaatspruitstuk losgehaald maar geen van die sensoren was het probleem.

Iemand van jullie nog tips of weten jullie wat het probleem kan zijn ??

Bij voorbaat dank.

Gr Daniel
Afbeelding
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dus je hoort de pomp gaan??
Bij mij is dat ook wel alleen dat stopt bij de motor uitzetten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door DB89 »

maar de brandstofpomp heeft dat bij mij nooit gedaan, alleen als ik hem op on zet dan gaat de brandstofpomp draaien, en dat is normaal voor een paar seconden en stopt vervolgens omdat er genoeg druk opgebouwd is.

Nu heb ik laatst lekkage gehad omdat er een dop uitgetrapt was onder de vloerbedekking aan de passagierskant.

Dat heb ik droog gemaakt en sindsdien is dat probleem zich gaan voordoen, dus heb al de bedrading nagekeken en het relais vervangen maar dat hielp niet.

hou jullie op de hoogte als ik iets heb gevonden.

Gr Daniel
Afbeelding
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Contacteer:

Als je brandstofpomp het nog nooit heeft gedaan is het wel raar dat ie nu in 1x blijft lopen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door DB89 »

Jah dat vind ik idd ook vreemd.

Ik ben gister bezig geweest met 2 nieuwe massa kabels te maken van het motorblok en de massa-punten opgeschuurd zodat ze goed contact maken.

Heb mn Tps sensor afgesteld , die staat nu precies goed, en er was een bougiekabel gescheurd die af en toe oversloeg naar het blok ( nog geen halfjaar oud) en die heb ik gerepareerd.

Nu ga ik zo snel mogelijk even mijn bougies nakijken om te weten of 1 of meerdere injectoren te veel benzine inspuiten of dat er echt een injector open blijft staan.

Heb nu 270km met 1 tank gedaan , en dat gaat wel erg hard ineens.

Ik hou jullie op de hoogte, mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag.

Gr Daniel
Afbeelding
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door DB89 »

Probleem heb ik eindelijk gevonden :)

De klep van de LMM bleef een klein stukje open staan waardoor de brandstofpomp bleef draaien.

Even ingespoten met wd-40 en het was over.

Nu is de wd-40 weer verdampt dus zal binnekort alles even inspuiten met siliconenspray dat het blijft zitten of teflonspray.

Maar dat was het probleem, dus kan een slotje op

Gr Daniel
Afbeelding
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Contacteer:

Goed gevonden !
Plaats reactie