vloerbedekking verwijderen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

is er geen andere mogelijkheid om de slangen door te blazen bv als je het dakje los hebt en dan aan de zijkanten of moet echt het hemeltje eruit?

en wat moet ik dan doen doorblazen met compressor of water erin doen en dan doorblazen?
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Als het lekt, dan kan het eigenlijks 2 dingen zijn, slangetje los of de boel zit verstopt.

Als jij niet zeker weet wat het is, dan moet je het hemeltje wel los halen, want er kan een slangetje los zitten. Als je h'm toch verwijderd, dat hemeltje, dan kun je direct die slangen ook ff doorblazen met luchtdruk.

Als je je dakje los doet, kun je niet bij de achterste gaten komen, dus zou je je dakpaneel eraf moeten halen. Dit is wel minder werk dan een hemeltje.
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

ok heb je daar uitleg over, ja baal er van dat ik het niet kan vinden heb het hemeltje iig niet nat en is kurk droog dus zou of het slangetje onderaan verstopt moeten zijn of het is water van al een paar maanden wat lekt als je de klep losdoet als het regent, want de bodem is zo hard en dicht dat het water er niet uit kan en zich opzuigt in het spons van de vloerbedekking
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Bovenkant van het hemeltje is vrij dicht en hard, dus die zuigt echt geen water op.

Als je wat dichterbij woonde, wou ik je wel ff meehelpen. Dan is het binnen 2 uurtjes gefixt.
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

maar ik moet van het hemeltje dus eerst alles losmaken wat je zei en als laatste hem er voorzichtig uittrekken zodat hij achter los gaat..

krijg je hem wel weer zo strak er in later dan niet dat het op den duur begint te hangen
whesley
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2009, 21:22

Bericht door whesley »

als je het goed doet krijg je em eer weer strak, ik heb em al 3x er uit gehad ook ivm lekkage en hij zit nog steeds strak
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

ok dat is goed nieuws en dan blaas je hem door en dan kijk je of er op de bodem water uitkomt ofzo en of de slangetjes er nog goed aanzitten en dan het hemeltje terug plaatsen en de vloerbedekking?

zal er zaterdag eens mee bezig gaan want elke x beslagen ruiten is ook niet wat, nu dat ik het vloerbedekking eruit heb eindelijk zicht via mijn achterruiten haha, vind alleen vreemd dat als ik in de wasstraat nu rij zonder vloerbedekking dat het nergens vochtig word.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Er zitten 4 slangtje, 2 komen uit achter de zijpanelen voorkant, en 2 komen uit achter de zijkant van de achterbumper.

Gewoon alle 4 ff doorblazen. En bij het terugplaatsen ff een bundelbandje erom doen. Ze gaan niet zo snel los, maar gewoon ff voor de zekerheid.

En ook ff je rubber, die zorgt voor de afdichting tussen dakpaneel en chassis controleren.
whesley
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2009, 21:22

Bericht door whesley »

bij mij was de vloerbedekking nat omdat het kwam doordat de ''afvoer'' aan de voorkant van de auto verstopt zat, volgens mij loopt het water weg d.m.v. gaatjes in de dorpel is als ik me niet vergis.......?!
Plaats reactie