brandstofdruk
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47
brandstofdruk
weet iemand toevallig wat de brandstofdruk is van een KL-DE? ik weet wel dat die van een 1.8 tussen de 5 en 6.5 bar moet zijn. maar is dat hetzelfde als bij een 2.5 v6?
hebben er bij de crosswagen met de 2.5 waarschijnlijk te veel druk op staan want de auto loopt beroerd en zuipt met volle teugen! want je kunt overduidelijk de onverbrande benzine ruiken.
we zijn de aanzuig van de losse brandstofpomp aan het afkijnpen geweest en toen begon de auto beter te lopen.
de auto heeft eerder goed gelopen maar na een andere tank plaatsen is de aanzuig vergoot. en pomp nu volgens de gegeven 8 bar en dat is net te veel :D... er moet dus een brandstof druk regelaar tussen maar op hoeveel bar moeten we hem dan afstellen....???
hebben er bij de crosswagen met de 2.5 waarschijnlijk te veel druk op staan want de auto loopt beroerd en zuipt met volle teugen! want je kunt overduidelijk de onverbrande benzine ruiken.
we zijn de aanzuig van de losse brandstofpomp aan het afkijnpen geweest en toen begon de auto beter te lopen.
de auto heeft eerder goed gelopen maar na een andere tank plaatsen is de aanzuig vergoot. en pomp nu volgens de gegeven 8 bar en dat is net te veel :D... er moet dus een brandstof druk regelaar tussen maar op hoeveel bar moeten we hem dan afstellen....???
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
idd, de exacte druk weet ik niet voor je.
Maar als je injectoren 6 bar inspuiten gaat er binnekort iets goed mis.
Kan ook haast niet want neem aan dat je computer ingrijpt bij een te hoge druk.
Oftewel je krijgt fuelcut, computer meet te hoge druk en gooit de inspuiting plat.
Maar als je injectoren 6 bar inspuiten gaat er binnekort iets goed mis.
Kan ook haast niet want neem aan dat je computer ingrijpt bij een te hoge druk.
Oftewel je krijgt fuelcut, computer meet te hoge druk en gooit de inspuiting plat.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47
hmm mooi vreemd want het boekje van mazda zegt 5 - 6.5 kijk maar:
hierhttp://www.mx-3.com/manuals/showimg.php?file=/1992%20Workshop%20Manual/F2/92_F2-115.gif
maar het kan goed kloppen hoor want als we de aanvoer smoren dan loopt de auto stukken beter, dus ff opzoek naar een brandstof regelaar
hierhttp://www.mx-3.com/manuals/showimg.php?file=/1992%20Workshop%20Manual/F2/92_F2-115.gif
maar het kan goed kloppen hoor want als we de aanvoer smoren dan loopt de auto stukken beter, dus ff opzoek naar een brandstof regelaar
tis volgens mij niet zo vreemd dat ze 4.1 tot 6.3 bar opgeven.
dat is druk van je benzine pomp en dat staat weer los van de druk van je inspuiting, tenminste als je een regelaar er tussen hebt zitten.
Als je een grote fuelpomp erin zet die lekker veel druk opvoert naar je blok dan is het niet zo raar dat deze erg rijk gaat lopen.
Naar mijn idee drukregelaar ertussen en dan de dynobank op ! kan je em perfect afstellen.
dat is druk van je benzine pomp en dat staat weer los van de druk van je inspuiting, tenminste als je een regelaar er tussen hebt zitten.
Als je een grote fuelpomp erin zet die lekker veel druk opvoert naar je blok dan is het niet zo raar dat deze erg rijk gaat lopen.
Naar mijn idee drukregelaar ertussen en dan de dynobank op ! kan je em perfect afstellen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47
ok super! hij is al op zoek naar een goede regelaar.... het is de auto van een vriend van mij.
wil zien dat ik in men eigen auto de originele brandstofpomp gebruik. heb ik in ieder geval de goede druk en liters. de originele tank mag niet blijven zitten. dat zou ook niet helemaal goed komen denk ik.
het slimste zou zijn denk ik om de brandstofdrukregelaar te plaatsen voor de gallerij of niet? of erna?
wil zien dat ik in men eigen auto de originele brandstofpomp gebruik. heb ik in ieder geval de goede druk en liters. de originele tank mag niet blijven zitten. dat zou ook niet helemaal goed komen denk ik.
het slimste zou zijn denk ik om de brandstofdrukregelaar te plaatsen voor de gallerij of niet? of erna?
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47