!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
philippebrazil
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2010, 10:56

Bericht door philippebrazil »

!!
Laatst gewijzigd door philippebrazil op 22 feb 2011, 02:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

PaTjE schreef:
philippebrazil schreef:ik gebruik nu gwn 10w40 olie van de brezan.. anders word veel te duur en als ik dunnere olie erin doe word het verbruik nog hoger denk ik..
misschien een simpele oplossing, iets heel stoms ofzo wat aangepast moet worden.. klepseals niet goed vast ofzo.. alles wat kan leiden tot verbruik van olie.. een product van wynn's wat kan helpen?
ik ga morge oil system cleaner gebruiken en olie verversen + filter.. misschien dat de zuigerveren zijn aangekoekt en schoongemaakt moeten worden


als je bij de klepseals wilt komen moet je zowizo de cilinderkop demonteren...


Tegenwoordig niet meer,:P ik heb een systeem ontwikkeld waarbij de cilinderkop kan blijven zitten.
Gebruikersavatar
philippebrazil
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2010, 10:56

Bericht door philippebrazil »

ja ik ken wel een methode waarbij de kop er niet af hoeft.. maar weet geen garage waarbij die methode word toegepast.. hoeveel vraag jij ervoor om de klepseals via die methode te vervangen?
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

ligt eraan hoeveel kleppen... 24 klepper incl seals rond de 350. maar weet je zeker dat het aan de seals ligt en niet aan je olieschraap veren of kool aanslag in de zuiger waardoor de veren als het ware vast zitten?
Gebruikersavatar
philippebrazil
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2010, 10:56

Bericht door philippebrazil »

!!
Laatst gewijzigd door philippebrazil op 22 feb 2011, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

philippebrazil schreef:nee ik heb een 16 klepper.. ik weet niet zeker of dat het is.. sommige zeggen dat de olie langs de klepseals lekt als die stilstaat waardoor je bij koude start rook krijgt omdat die olie eerst verbrand moet worden.. de auto rookt btw nu niet meer als het warm is en de zon lekka schijnt maar alleen als het kouder is of heeft geregend..


olie lekt niet langs de klepseals als je blok stil staat, ten eerste is dan de olie te dik en ten 2de het retourkanaal ligt atijd lager dan de klepseals, dus de olie zal altijd weer je carter instromen.

en dat je auto beetje rookt als het koud is of als het net heeft geregent komt door vocht/condens in de uitlaat.
Gebruikersavatar
philippebrazil
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2010, 10:56

Bericht door philippebrazil »

!!
Laatst gewijzigd door philippebrazil op 22 feb 2011, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

dat is erg slecht te beoordelen rubber kan uitdrogen en hard worden, daardoor niet meer afsluiten.

verder ligt olie verbruik aan de zuigerveren, klepseals, of een lekke koppakking, in 2 van de 3 gevallen moet de kop eraf.

denk dat het goedkoper is om een ander blok op te scharrelen voor een paar bankjes
Gebruikersavatar
philippebrazil
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2010, 10:56

Bericht door philippebrazil »

!!
Laatst gewijzigd door philippebrazil op 22 feb 2011, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

die bestaan niet, zitten alleen dat soort subbers in de koppen
Plaats reactie