Hulp nodig voor ontsteking
Moderator: Moderators
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Probleem gevonden:
De temp. sensor... Opzich logisch achteraf:
- als motor draait en de temp omhoog ging begint motor met stotteren en valtie uit...
- daarna is de motor niet meer te starten tot de motor afgekoeld is.
- als de stekker tijdens het draaien weer aangesloten wordt, begint ie gelijk met stotteren en valt ie uit.
kortom voor niets 600 pleuro's uitgegeven aan een ontsteking en voor Jan L*L m'n alarm systeem eruit gehaald.
Aangezien het dus niet aan het alarmsysteem lag ga ik die weer inbouwen (mits ik weer een lokatie heb waar ik overdekt kan solderen...)
Aan de ene kant opgelucht en de andere kant niet, heb de auto helaas heel lang op n parkeerplek moeten laten staan en stond op het punt m te verkopen. (Helaas dus ook verwaarloosd )
Maarre bedankt voor alle response!
De temp. sensor... Opzich logisch achteraf:
- als motor draait en de temp omhoog ging begint motor met stotteren en valtie uit...
- daarna is de motor niet meer te starten tot de motor afgekoeld is.
- als de stekker tijdens het draaien weer aangesloten wordt, begint ie gelijk met stotteren en valt ie uit.
kortom voor niets 600 pleuro's uitgegeven aan een ontsteking en voor Jan L*L m'n alarm systeem eruit gehaald.
Aangezien het dus niet aan het alarmsysteem lag ga ik die weer inbouwen (mits ik weer een lokatie heb waar ik overdekt kan solderen...)
Aan de ene kant opgelucht en de andere kant niet, heb de auto helaas heel lang op n parkeerplek moeten laten staan en stond op het punt m te verkopen. (Helaas dus ook verwaarloosd )
Maarre bedankt voor alle response!
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
ik heb m niet laten uitlezen, ik zou de snelweg niet eens halen laat staan
de mazda dealer. Ik woon in Rotterdam noord en de dichtsbijzijnde
dealer is in vlaardingen...
Ik ben gewoon op m'n fiets gesprongen en d'r heen gefietst.
De dealer dacht gelijk dat er een sensor aan vervanging toe was dus
kreeg ik een mooi blaadje met de sensoren die ik 1 voor 1 moest los
koppelen.
Bij de 1e was het gelijk gevonden, temp: stekker loskoppelen en de
symptonen waren verdwenen, ik heb er nog een half uur mee gereden,
geen problemen. (alleen je fan blijft ongeacht temp. draaien maar dat is
logisch)
terug op parkeerplaats stekker erin gedaan en de auto had alle
symptonen weer...
Ik kan dus weer van vooraf aan beginnen aangezien ik de auto leeg had gehaald. (ICE, alarm, ed)
en d'r zijn hier stomme koeien die niet kunnen inparkeren, die vervolgens schade rijden en doorrijden alsof er niet is gebeurd
maar goed, hoort bij de hobby...
de mazda dealer. Ik woon in Rotterdam noord en de dichtsbijzijnde
dealer is in vlaardingen...
Ik ben gewoon op m'n fiets gesprongen en d'r heen gefietst.
De dealer dacht gelijk dat er een sensor aan vervanging toe was dus
kreeg ik een mooi blaadje met de sensoren die ik 1 voor 1 moest los
koppelen.
Bij de 1e was het gelijk gevonden, temp: stekker loskoppelen en de
symptonen waren verdwenen, ik heb er nog een half uur mee gereden,
geen problemen. (alleen je fan blijft ongeacht temp. draaien maar dat is
logisch)
terug op parkeerplaats stekker erin gedaan en de auto had alle
symptonen weer...
Ik kan dus weer van vooraf aan beginnen aangezien ik de auto leeg had gehaald. (ICE, alarm, ed)
en d'r zijn hier stomme koeien die niet kunnen inparkeren, die vervolgens schade rijden en doorrijden alsof er niet is gebeurd
maar goed, hoort bij de hobby...
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- MX-3 Fusion
- Test-Pilot
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13
Beste Teamleden,
Ik heb ook een probleempje wat hier een beetje op lijkt.
Ik heb een MX-3 1.8 V6 uit 1992.
Als me blokkie koud is rijd ie perfect als ie op bedrijfstemperatuur is dan gaat ie ook soms stotteren. De ene dag kan ik kilometers lang rijden en doet ie het perfect en de andere dag dan stottert ie heel erg. Alleen me motor is nog nooit uitgevallen daardoor. zou dat het begin zijn van een slechte temp sensor of zou het wat anders kunnen zijn?
Ik heb bij de vorige tank beurt zo'n flesje met injector cleaner erbij gegooid maar daar gaat het stotteren niet van weg.
Me Luchtfilter schoongemaakt maar geen verbetering.
Ik hoor het graag van jullie.
Greatz JP.
Ik heb ook een probleempje wat hier een beetje op lijkt.
Ik heb een MX-3 1.8 V6 uit 1992.
Als me blokkie koud is rijd ie perfect als ie op bedrijfstemperatuur is dan gaat ie ook soms stotteren. De ene dag kan ik kilometers lang rijden en doet ie het perfect en de andere dag dan stottert ie heel erg. Alleen me motor is nog nooit uitgevallen daardoor. zou dat het begin zijn van een slechte temp sensor of zou het wat anders kunnen zijn?
Ik heb bij de vorige tank beurt zo'n flesje met injector cleaner erbij gegooid maar daar gaat het stotteren niet van weg.
Me Luchtfilter schoongemaakt maar geen verbetering.
Ik hoor het graag van jullie.
Greatz JP.
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
MX-3 Fusion schreef:Beste Teamleden,
Ik heb ook een probleempje wat hier een beetje op lijkt.
Ik heb een MX-3 1.8 V6 uit 1992.
Als me blokkie koud is rijd ie perfect als ie op bedrijfstemperatuur is dan gaat ie ook soms stotteren. De ene dag kan ik kilometers lang rijden en doet ie het perfect en de andere dag dan stottert ie heel erg. Alleen me motor is nog nooit uitgevallen daardoor. zou dat het begin zijn van een slechte temp sensor of zou het wat anders kunnen zijn?
Ik heb bij de vorige tank beurt zo'n flesje met injector cleaner erbij gegooid maar daar gaat het stotteren niet van weg.
Me Luchtfilter schoongemaakt maar geen verbetering.
Ik hoor het graag van jullie.
Greatz JP.
Moeilijk op daar zomaar antwoord op te geven, heb precies hetzelfde als jou gehad, bleek achteraf de klopsensor te zijn(draadbreuk) kwam er pas achter toen het blok was vast gelopen. buurjongen had ook precies hetzelfde "golf 3 gti 16v" eerste keer injectoren verstopt. en de 2de keer was de lambda sonde stuk.
beste is gewoon uitlezen. komt daar niks uit, dan injectoren reinigen in een ultrasoonbad. dan moet het verholpen zijn.
ps injector reiniger in je tank mikken werkt lang niet zo goed als ultrasoonbad.
suc-6
- MX-3 Fusion
- Test-Pilot
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13
- MX-3 Fusion
- Test-Pilot
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13