Mx-3 crossauto VRIS vraag
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47
Mx-3 crossauto VRIS vraag
Hallo ik ben bezig met een MX-3 crossauto te maken.
Maar nu had ik nog een vraag over de vris kleppen. kan ik de kleppen gewoon los zetten (met een tyrap ofzo) zodat er nog meer lucht de motor in kan en dus nog meer power heb of hebben die kleppen nog een ander doel?? wie kan mij dat uitleggen???
Maar nu had ik nog een vraag over de vris kleppen. kan ik de kleppen gewoon los zetten (met een tyrap ofzo) zodat er nog meer lucht de motor in kan en dus nog meer power heb of hebben die kleppen nog een ander doel?? wie kan mij dat uitleggen???
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Vris zorgt ervoor dat je toerenverloop beter is.
Omdat je bij lage toeren minder druk hebt wil je ook minder lucht in je motor hebben.
Bij hoge toeren juist het tegenovergestelde.
Als je dit allebij kunt realizeren betekent het dat je trekkracht geen dipjes heeft. (Je zou het een beetje kunnen vergelijken met Turbo Lag; op het moment dat je een bepaald aantal toeren hebt spoelt de turbo op, daarvoor heb je niks)
Tenzij je Turbo/Supercharger gaat rijden zou ik gewoon je vris laten zitten.
Omdat je bij lage toeren minder druk hebt wil je ook minder lucht in je motor hebben.
Bij hoge toeren juist het tegenovergestelde.
Als je dit allebij kunt realizeren betekent het dat je trekkracht geen dipjes heeft. (Je zou het een beetje kunnen vergelijken met Turbo Lag; op het moment dat je een bepaald aantal toeren hebt spoelt de turbo op, daarvoor heb je niks)
Tenzij je Turbo/Supercharger gaat rijden zou ik gewoon je vris laten zitten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Ik heb mijn VRIS kleppen wel een andere timing gegeven (standalone ecu), ze gaan bij mij een stuk eerder open. Dit resulteert in een geleidelijkere opbouw van je vermogen, je hebt je vermogen eerder beschikbaar maar je mist de duw in je rug bij de 4000 en 5000 toeren (vris 1 en 2).
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Nee, want hoe groter je luchtinlaat hoe later je de meeste pk's bereikt.
Kan je wederom naar turbo's kijken, een kleine turbo spoelt snel op en heeft onderin druk.
Grote vliegtuigturbo's maken veel pk's maar pas bij hoge toeren.
Kan je wederom naar turbo's kijken, een kleine turbo spoelt snel op en heeft onderin druk.
Grote vliegtuigturbo's maken veel pk's maar pas bij hoge toeren.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:47
bramx3 schreef:2,5 liter uit een mx-6
Haha jah dat is ook een optie! dat heeft een kameraad van mij gedaan. en dan voor de cross dat gaat geweldig! maar komt daardoor ook een klasse hoger. standaard klasses zijn maar tot 2 liter. als dit motorblok zou sneuvelen dan komt er ook een 2,5 liter in.
