FAQ info.. wat willen jullie graag zien of missen jullie??

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

daarnaast hebben we de FAQ sectie op het forum staan, en daarin staan ook veel voorkomende onderwerpen...

het is ook een forum VOOR maar ook DOOR de users, het moet niet zo zijn lijkt mij dat wij als modteam alle info moeten gaan vergaren en dit posten, dan zou het forum alleen draaien om de kennis die wij als modteam in pacht hebben

ik mis daarom ook de input van onze leden om eens een keer een fotoshoot te maken van bepaalde voorkomende onderhoudstips/mods...
de uitzondering daar gelaten van de leden die wel de tijd en moeite steken om een FAQ onderwerp te schrijven...

dat is soms het probleem hier, veel mensen die veel dezelfde vragen stellen en steeds minder mensen die de ervaring/kennis hebben om de vraag te beantwoorden

Net veel forums hebben uberhaupt een aparte frontpage sectie waar tips en trucs te vinden zijn maar wordt je gewoon direct gewezen op de zoekfunctie van het forum of wordt je direct verwezen naar de FAQ sectie op het forum

het feit dat mensen het dan niet kunnen vinden is eerder gemakszucht omdat men het liever voorgekauwd en goed gedocumenteerd wil zien, er zijn hier op dit forum steeds minder mensen met de kennis van de mx3 en komt het altijd op dezelfde personen af, en ik denk dat als een vraag al tig keer beantwoord is men ook een keer gaat denken ''ik reageer niet eens want dit is nu al zovaak langs gekomen''
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

het feit dat mensen het dan niet kunnen vinden is eerder gemakszucht omdat men het liever voorgekauwd en goed gedocumenteerd wil zien, er zijn hier op dit forum steeds minder mensen met de kennis van de mx3 en komt het altijd op dezelfde personen af, en ik denk dat als een vraag al tig keer beantwoord is men ook een keer gaat denken ''ik reageer niet eens want dit is nu al zovaak langs gekomen''


Dit is een vooroordeel. die ik niet erg gepast vindt, ik zoek vaak wat via de zoekfunctie. dan krijg je soms zo,n enorm lange lijst waar je weer alles uit moet gaan zoeken . dat is dan haast onmogelijk. daardoor snap ik best dat mensen het gewoon maar even weer opnieuw gaan vragen.

Dit forum heeft ook meer dan 83000 berichten. en dat maakt het zoeken dan ook erg moeilijk. en om dan te zeggen dat het aan de gemakszucht ligt van de gebruikers vindt ik erg ongepast. en je geeft zelf aan dat je het het niet wilt uitzoeken en op de website wilt plaatsen onder tech'n'tips ( daar is het toch voor ?? ) .
Misschien is dat dan wel gemakszucht. en mensen laten zoeken in een hooiberg van meer dan 83000 strootjes..
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Vaak is via de zoekfunctie wel te vinden wat je zoekt. Ik heb er veel mee gevonden in ieder geval. Maar natuurlijk lukt dit niet altijd, af en toe is het echt moeilijk om een bepaald stukje informatie te vinden tussen al die posts!

Wat ik zelf inderdaad ook wel mis zijn kleine tutorials van mensen die pas iets hebben geïnstalleerd. Zelf heb ik hier ook nog niet veel aandacht aan besteed, maar zal hier toch wat vaker aan denken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

woytek schreef:Wat ik zelf inderdaad ook wel mis zijn kleine tutorials van mensen die pas iets hebben geïnstalleerd. Zelf heb ik hier ook nog niet veel aandacht aan besteed, maar zal hier toch wat vaker aan denken.


Dat ben ik hellemaal met je eens. daar betrap ik mezelf ook vaak op. ik ben nu bezig met het veranderen van mijn achterlamempen . en vergeet steeds foto,s te maken. en daardoor wordt er dus niks gepost.. :oops:
Robin
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 okt 2009, 09:01
Locatie: Z-W Brabant

Bericht door Robin »

Hey,

Kan geen FAQ oid vinden over de aandrijfassen.

Heb een setje en wil die eerst reviseren voordat ze worden gemonteerd.
Wat is er allemaal aan te vervangen, homokineten + rubbers, misschien nog meer?
En hoe demonteer ik de oude en monteer ik de gereviseerde?

En een FAQ over het vervangen/veranderen van de tellerplaten.

Alvast bedankt!

Robin.
Robin.
Plaats reactie