plaatsing C.A.I.
Moderator: Moderators
plaatsing C.A.I.
Vroeg me af,
Als je een cold air intake plaatst is het naar mijn weten zo dat je hem het beste buiten het motorruim kunt plaatsen naar wat ik begrepen heb? (voor zuurstof/ genoeg koude lucht)
moet je hier nog rekening mee houden hoeveel afstand je hier voor gebruikt? de vraag stelling klinkt mischien onduidelijk, maar bedoel eigenlijk dat ik straks als mijn andere bumper er op zit ik een heleboel loze ruimte heb. Alleen ben ik dan benieuwd of het niet nadelig is voor de aanzuiging van lucht ivm de verre afstand die het moet maken.
Moet nog een beetje kijken hoe ik het ga doen maar tips en en commentaar op bovenstaande is zeer welkom
Grtzzz
Als je een cold air intake plaatst is het naar mijn weten zo dat je hem het beste buiten het motorruim kunt plaatsen naar wat ik begrepen heb? (voor zuurstof/ genoeg koude lucht)
moet je hier nog rekening mee houden hoeveel afstand je hier voor gebruikt? de vraag stelling klinkt mischien onduidelijk, maar bedoel eigenlijk dat ik straks als mijn andere bumper er op zit ik een heleboel loze ruimte heb. Alleen ben ik dan benieuwd of het niet nadelig is voor de aanzuiging van lucht ivm de verre afstand die het moet maken.
Moet nog een beetje kijken hoe ik het ga doen maar tips en en commentaar op bovenstaande is zeer welkom
Grtzzz
ja, door de lange afstand kan de response wel minder worden(maat van mij had een lange buizennetwerk veel bochten, toen hield ie wel meer in, nu heeft ie gewoon 1 in de motorkapruimte, geen verschil met stock behalve geluid). In theorie zou de lucht in de buis ook meer kunnen opwarmen, omdat het langer door de warme buizen gaat. Als je alu buizen hebt tenminste.
maar je kan ook een lange aanvoerbuis in je bumper plaatsen:
o.i.d.
dan komt er altijd koude lucht binnen, maar hou je de aanzuiging kort.
wel uitkijken met water/steentjes.
maar je kan ook een lange aanvoerbuis in je bumper plaatsen:

o.i.d.
dan komt er altijd koude lucht binnen, maar hou je de aanzuiging kort.
wel uitkijken met water/steentjes.
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
Bij een 1.8/2.5 kun je het beste de filter naar beneden richten.
Zo hou je het traject kort.
En in de kap onder de motor zit een rond gat precies waar je filter komt te hangen. Hier komt koude lucht doorheen rechtstreeks in je filter.
Niet denken ik haal de kap eraf want dan krijg je water in het filter en steentjes tegen je blok etc.
Zo hou je het traject kort.
En in de kap onder de motor zit een rond gat precies waar je filter komt te hangen. Hier komt koude lucht doorheen rechtstreeks in je filter.
Niet denken ik haal de kap eraf want dan krijg je water in het filter en steentjes tegen je blok etc.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
In mijn ogen kan je hem het beste plaatsen in de ruimte onder je ruitensproeier tank.
Haal je mistlicht weg, maak het gat iets groter en klaar
Als je hem hangt is er meer kans op vuil en regenwater, tevens zit de filter dan nog in de motorruimte waardoor er ook meer warme lucht aangezogen wordt.
Haal je mistlicht weg, maak het gat iets groter en klaar

Als je hem hangt is er meer kans op vuil en regenwater, tevens zit de filter dan nog in de motorruimte waardoor er ook meer warme lucht aangezogen wordt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mmz ik ben in iedergeval al weer een stukje wijzer
zoals mazdarati op de foto laat zien wilde ik hem in eerste instantie al hebben. Had alleen een grappig ideetje waar voor het hele ''buizen''stelsel wat langer zou worden, maar wil ook geen prestatie verlies of achteruit gang van de motor want vind het belangrijker dat t allemaal goed blijft dan dat t alleen maar mooi/ leuk er uit ziet.
Bedankt voor de reactie's zover.

zoals mazdarati op de foto laat zien wilde ik hem in eerste instantie al hebben. Had alleen een grappig ideetje waar voor het hele ''buizen''stelsel wat langer zou worden, maar wil ook geen prestatie verlies of achteruit gang van de motor want vind het belangrijker dat t allemaal goed blijft dan dat t alleen maar mooi/ leuk er uit ziet.
Bedankt voor de reactie's zover.

- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
JForce schreef:ruitensproeier? maar die zit helemaal aan de andere kant van het blok.
of bedoel je koelvloeistof tank?
uuh.. je hebt gelijk. Koelvloeistoftank
Vandaar dat mijn ruitensproeiervloeistof er zo raar uitzag

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences