Hulp gevraagd want ik word gek

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Defect
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2010, 23:15
Locatie: Scherpenisse

Hulp gevraagd want ik word gek

Bericht door Defect »

Hey mensen, ik heb met mijn mx3 (1.8 V6) het volgende probleem: Auto begint bij 2 tot 3000 rpm te schokken en valt vervolgens stil. Het rare is dat als ik dan de koppeling in trap of hem in z'n vrij zet, hij zich als het ware hersteld en net niet stilvalt. Nog vreemder is het dat ie in z'n vrij nergens last van heeft. Er komt wel een dikke witte rookwolk uit de uitlaat.

Het volgende heb ik zelf al gedaan:

Bougies vernieuwd
Bougie kabels vernieuwd
Alle vacuum-slangen gecontroleerd
OBD uitgelezen (foutcode 02 Crank Angle Sensor, Ne Signal).
Zou kunnen kloppen want ik kan geen weerstand meten, blijft 0.00 Ohm.
ECU-reset, waarschijnlijk al zo'n 30 keer, maakt geen enkel verschil

Nu is mijn vraag; worden bovenstaande problemen veroorzaakt door de kapotte krukas sensor, of is er meer kapot? Misschien iets waar geen foutcode voor is, zoals een overleden ontsteking ofzo iets?

Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden.
Kan niet bestaat niet............
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

als die sensor geen/weinig gegevens zend.... zou ik die eerst maar eens gaan vervangen, zou het probleem wel is kunnen zijn :mrgreen:
Defect
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2010, 23:15
Locatie: Scherpenisse

Bericht door Defect »

OK, dan ga ik die morgen eerst maar eens bestellen denk ik. Ik vond het alleen vaag dat het begonnen is met een beetje haperen en in een periode van ong. 5 dagen is het veel erger geworden, ik kan nu niet normaal rijden. En fietsen is ook niet echt mijn favo bezigheid. Maar in ieder geval bedankt voor zover.
Kan niet bestaat niet............
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

is die witte rook gewoon condens ( rook door de kou ? )
of witte rook in de drant van een kapotte kop pakking ?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Defect
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2010, 23:15
Locatie: Scherpenisse

Bericht door Defect »

Rook in de vorm van benzine die niet verbrand. Koppakking is niet kapot die is paar weken geleden nog vervangen. Net als de waterpomp en dynamo. De rook stinkt ook naar benzine.

Ik weet het, het zijn vage "klachten". Voor het eerst in 2 jaar dat er iets serieus kapot is aan de mazda.

Ik heb net de sensor al besteld, dus hopen dat dat het probleem is.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties
Kan niet bestaat niet............
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Ik zou idd ook voor een krukas sensor gaan.
Immers is dat ook wat je bij het uitlezen te zien krijgt.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

stotteren in houden kwalmen en stinken naar benzine geeft meestal aan dat er iets met de inspuiting is. Controleer je injectoren eens, eventueel heb ik nog een complete inlaatrail liggen van een k8 die zeker weten goed is.

Als de krukas sensor stuk is weet ie ook niet wanneer die moet inspuiten. daar kan dit drama ook door komen, maar of het daardoor zo heftig is betwijfel ik.

vervang eerst die sensor, is het dan nog steeds k**te kan ik je bijna met zekerheid zeggen dat het de injectoren zijn.

fietsen is idd k*t, vooral met dit weer.

suc-6
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

het zou ook nog je cat kunnen zijnheb dit zelf ook gehad
Defect
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2010, 23:15
Locatie: Scherpenisse

Bericht door Defect »

Waarschijnlijk is de catalysator in orde, k weet ook niet hoe ik dit kan controleren. Maar als de cat verstopt zit zou hij toch ook niet starten (lijkt mij)??? Want in zijn vrij doet hij wel normaal, en als je gaat rijden gaat hij niet boven de 3K RPM.

Maar hoe controleer ik de catalysator? Gewoon uitlaat er af halen?

Misschien is de sensor morgen binnen, dan weet ik meer.
Kan niet bestaat niet............
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

ik heb 6 maande met en bijna verstopte kat gereden.
kwam er achter toen ik de uitlaat er af haalde en me cat zo leeg kon schudden.

ik zeg niet dat dit meten het probleem is .
andere dingen zijn het vakker maar cat is wel makelijk te controleeren.
haal hem even los en kijk of je hem niet kan leeg schudden dan heb je dat ook uit gesloten
Plaats reactie