Motor valt uit

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.

het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde :clown:
MX-6 2.0 '95
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Jorn schreef:misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.

het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde :clown:


Uuuh, ik denk dat je iets fout schrijft. Warme kabels hebben juist een hogere weerstand.

Ik denk eerder dat het de module is, die last heeft van de warmte. Als deze niet meer 100% is, kan deze door warmte slecht functioneren.
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

PascalMX3 schreef:
Jorn schreef:misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.

het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde :clown:


Uuuh, ik denk dat je iets fout schrijft. Warme kabels hebben juist een hogere weerstand.

Ik denk eerder dat het de module is, die last heeft van de warmte. Als deze niet meer 100% is, kan deze door warmte slecht functioneren.


*slaat zichzelf tegen het hoofd* maandagmorgen foutje :oops:

warme kabels hebben idd hogere weerstand 8)
MX-6 2.0 '95
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

auto net weer opgehaald van de garage ze konden niets vinden,,,

thermostaat was het niet, bougiekabels waren het niet, zat al een redelijk nieuwe ontsteking in dat was het ook niet,

ze hebben gereden en konden er niets aan vinden ook met uitlezen van de computer konden ze geen foutmeldingen vinden.


nu van de week maar weer rijden kijken of het nog weer gebeurd.
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Kijk anders de vacuum slangen en carterontluchtings slangen even na of deze niet gescheurd zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hallo

vraagje zit er misschien start onder breking op a fabriek

kan zijn dat deze stuk is of aan het gaan is

gr zilverbird
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

zilverbird schreef:vraagje zit er misschien start onder breking op a fabriek
Dat heeft alleen het face lift model dus het type met het nieuwe dashboard!

Die heeft een chip in de sleutel zitten, oude type heeft dat niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

ik had het gisteren weer, eerst stukje gereden, auto op parkeerplek gezet en toen ik weg reed viel die uit en wou die niet meer aanpakken,

heb ik op het kleppendeksel 3 bougiekabels losgehaald en weer teruggedruk en toen pakte die wel aan en reed weer goed.

ze hadden dat bij de garage onderzocht maar de kabels was niets mis mee en bougies ook niet , nu volgende week maar verder kijken waar het aan kan liggen.,

de temp.sensor, gasveer, bougies, lag het niet aan
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

dat een ontsteking niet oud is , wil niet zeggen dat ie nu niet kapot kan zijn.
kan goed zijn dat dit wel zo het geval is , maar dat ie af aan het takelen is zeg maar.
ik dacht ook dat een probleem met de ontsteking soms niet uit te lezen was ?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
pitbullfm
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 204
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:05
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door pitbullfm »

oorzaak eindelijk gevonden , de sensor in het ontstekingsgedeelte was stuk daarom startte hij af en toe wel en dan weer niet,


hebben een nieuwe besteld hopen dat het probleem is opgelost dan
Plaats reactie