Olie en accu lampje gaan tegelijk branden tijdens rijden

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

roedie
New member
New member
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 nov 2009, 17:56

Bericht door roedie »

ik heb een soort gelijkt iets gehad met een suzuki alto.

bij mij lag het probleem bij de massa kabel. die was kapot (kon je met niet alteveel kracht er af trekken)
Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

Bericht door Mx3 maniac »

op de volt meter van raidhp wat ik binnen in de auto heb blijft hij ff 12v en daarna zakt hij meteen naar 11.5 en hoelanger de motor draait hoe lager de V wordt ?

maar als het de dynamo is (zelf vervangen of Garage ) en wat kost dit ongeveer ?

greetzz alvast bedankt
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

vlak bij die loods van mij ligt de relder.
daar had ik voor 35/40 euro een andere dynamo.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

Bericht door Mx3 maniac »

maar is het gemakkelijk zelf te doen ?
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

het is niet al te moeilijk
zijn 2 of 3 boutjes
die spanner los draaien ( wel eerst even de moer op het wielletje los draaien )
stekkers los ( pas op koppel eerst even de plus van de accu los )
en der onder uit halen.
maar het is erg krap
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

bramx3 schreef:het is niet al te moeilijk
zijn 2 of 3 boutjes
die spanner los draaien ( wel eerst even de moer op het wielletje los draaien )
stekkers los ( pas op koppel eerst even de plus van de accu los )
en der onder uit halen.
maar het is erg krap


precies
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Je wilt de dynamo vervangen?

Goed bezig :? , die dynamo die je hebt is een gereviseerde, 1 jaar oud en is gewoon goed. Mocht die niet goed bijladen dan moet je m schoonmaken.

Kijk eerst de rest maar eens na voordat je die gaat vervangen.

De voltmeter meet de voltage van je dashboard en niet van het hoofdsysteem. zo is die aangesloten.

Dus eerst maar eens goed nameten voordat je overhaastte dingen doet.

Je had mij ook kunnen vragen hoe en wat ;)
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

De vraag is of je auto echt uitvalt.

@ marc Ook een gerevisseerde dynamo kan na een jaar kapot gaan Bij rivisie vervangen ze vaak alleen delen die nodig zijn om hem weer te maken Als bv de koolstofborsteltjes nog goed genoeg zijn laten ze die zitten Deze kunnen een jaar later alsnog slecht worden
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

WhiteFinish schreef:De vraag is of je auto echt uitvalt.

@ marc Ook een gerevisseerde dynamo kan na een jaar kapot gaan Bij rivisie vervangen ze vaak alleen delen die nodig zijn om hem weer te maken Als bv de koolstofborsteltjes nog goed genoeg zijn laten ze die zitten Deze kunnen een jaar later alsnog slecht worden


het enige wat bij een dynamo "stuk" gaat over het algemeen zijn de koolborstels, voor 20 eu heb je nieuwe. accu lampje is idd de accu of dynamo, olie lampje ben ik niet heel zeker van. geeft namelijk de druk weer. kan ook zijn dat ie door te lage spanning verkeerde signalen naar je dashboard stuurt.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

wat er ook wel eens kapot wilt gaan is de spannings regelaar
dan kan het zijn dat je dynamo 15 plus volt geeft
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie