wie kan mij helpen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
barry
New member
New member
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2009, 12:50

wie kan mij helpen

Bericht door barry »

hallo daar ik ben sinds kort bezig met mijn mx3 18 v6 , maar wil hem veel sneller maken. ben op zoek naar een 2.5 v6 blok MET turbo maar kan geen tuner vinden in de buurt van brabant HELP
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

MX-6 2.0 '95
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Hoop dat je weet waar je aan begint... En veel spaargeld hebt :)
Begin eerst eens met een 2,5l V6 (KLDE als je later perse turbo wil) en kijk dan verder.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

idd , en als je een turbo wilt , moet je toch uitkijken na een lage compressie blok.
met een hoog compressie blok heb je nagenoeg geen voordeel met een turbo t.o.v. een laag compressie blok
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

bramx3 schreef:idd , en als je een turbo wilt , moet je toch uitkijken na een lage compressie blok.
met een hoog compressie blok heb je nagenoeg geen voordeel met een turbo t.o.v. een laag compressie blok


Niet helemaal mee eens. Je foutmarge voor een juiste afstelling is alleen kleiner bij hoge compressie.

Als je indeed een turbo wilt mag je een zak geld meebrengen en eens eerst lezen, lezen, lezen en nog eens lezen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

AGREE WITH ABOVE !!!
hoge compressie met turbo = pingel = blok naar de klote helpen.

Lage compressie met turbo = hogere turbodruk = WIN :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

bramx3 schreef:idd , en als je een turbo wilt , moet je toch uitkijken na een lage compressie blok.
met een hoog compressie blok heb je nagenoeg geen voordeel met een turbo t.o.v. een laag compressie blok

??? WTF Om een turbo te plaatsen kan je het best een blok hebben met een "lage" compressie verhouding aangezien de turbo, de druk verhoogd en dus ook je compressie.

als je een hoog compressie blok neemt met een turbo resulteerd dit meestal in hoofdpijn.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

Dikkekobus schreef:
bramx3 schreef:idd , en als je een turbo wilt , moet je toch uitkijken na een lage compressie blok.
met een hoog compressie blok heb je nagenoeg geen voordeel met een turbo t.o.v. een laag compressie blok

??? WTF Om een turbo te plaatsen kan je het best een blok hebben met een "lage" compressie verhouding aangezien de turbo, de druk verhoogd en dus ook je compressie.

als je een hoog compressie blok neemt met een turbo resulteerd dit meestal in hoofdpijn.



?? je zegt het zelfde , alleen je zegt het op een andere manier
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

hahaha idd, vroeg me ook al af of ik wat miste :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie