APK Afkeur, rot frame o.O
Moderator: Moderators
APK Afkeur, rot frame o.O
hey gasten,
vandaag na maanden stil staan eindelijk naar de apk met mijn waggie alles vastgezet en bijgevuld etc.
nu is die niet in de beste staat qua kappen maar hij reed verder prima.
Eenmaal bij de APK stond daar ook nog eens zo'n leuke keurmeester van het RDW die ff lekker ging zeiken over de Projector headlights.
Maargoed op de ledjes (die kunnen worden doorgeknipt) en de witte knipperlichten na leek alles in orde te zijn.
Totdat hij hem bij de brug omhoog deed
Nu blijkt dat het stuk metalen frame achter de vering aan de voorkant helemaal doorgerot is.
Hij prikte er met een schroevendraaier zo doorheen aan beide kanten.
En vanuit de motorkap gezien kan je daar ook zo doorheen kijken.
Met als gevolg dat hij naar de plaatwerker moet en er hele nieuwe stukken in gelast moeten worden.
En die vent nog lopen zeiken dat het mijn eigen schuld is als ik zo'n auto koop en hem dan probeer uit te bouwen dat ik hem eerst na had moeten kijken -.-
Maar hij zal wel gelijk hebben ik had hem ter plaatse ff op de brug moeten zetten bij de vorige eigenaar en er dan op die plek ff een schroevendraaier door moeten jassen om te kijken of die wel goed was.
Maar anyway, ik zal binnekort ff naar een lasser rijden maar eerlijk gezegd vraag ik me af of die auto het dan nog wel waard is om gemaakt te worden.
als ik teveel moet betalen moet die misschien maar naar de sloop.
en mocht ik nou net mijn andere motorkap binnengehad hebben -.-
Zijn er toevallig nog anderen die dit probleem hebben gehad en hem hebben laten maken? hij is uit bouwjaar 1992 overigens.
vandaag na maanden stil staan eindelijk naar de apk met mijn waggie alles vastgezet en bijgevuld etc.
nu is die niet in de beste staat qua kappen maar hij reed verder prima.
Eenmaal bij de APK stond daar ook nog eens zo'n leuke keurmeester van het RDW die ff lekker ging zeiken over de Projector headlights.
Maargoed op de ledjes (die kunnen worden doorgeknipt) en de witte knipperlichten na leek alles in orde te zijn.
Totdat hij hem bij de brug omhoog deed
Nu blijkt dat het stuk metalen frame achter de vering aan de voorkant helemaal doorgerot is.
Hij prikte er met een schroevendraaier zo doorheen aan beide kanten.
En vanuit de motorkap gezien kan je daar ook zo doorheen kijken.
Met als gevolg dat hij naar de plaatwerker moet en er hele nieuwe stukken in gelast moeten worden.
En die vent nog lopen zeiken dat het mijn eigen schuld is als ik zo'n auto koop en hem dan probeer uit te bouwen dat ik hem eerst na had moeten kijken -.-
Maar hij zal wel gelijk hebben ik had hem ter plaatse ff op de brug moeten zetten bij de vorige eigenaar en er dan op die plek ff een schroevendraaier door moeten jassen om te kijken of die wel goed was.
Maar anyway, ik zal binnekort ff naar een lasser rijden maar eerlijk gezegd vraag ik me af of die auto het dan nog wel waard is om gemaakt te worden.
als ik teveel moet betalen moet die misschien maar naar de sloop.
en mocht ik nou net mijn andere motorkap binnengehad hebben -.-
Zijn er toevallig nog anderen die dit probleem hebben gehad en hem hebben laten maken? hij is uit bouwjaar 1992 overigens.
ahh dat meen je niet..
maar "gewoon" even een andere kopen..
ik heb al zoveel vervangen aan deze auto, velgen allround bumperset, vleugeldeuren ingebouwd, sportstoelen, sportstoel sportpedalen, andere demper, speakers in de deurpanelen verwerkt, interieur gespoten, cold air intake gemonteerd etc etc.
En dan niet te beginnen over de tijd die ik eraan heb besteed om de hele auto te schuren met de hand voor het spuiten -.-
als de reparatie te duur wordt, wordt ik lijp
en dan zit ik nog met de wegenbelasting verzekering, parkeervergunning van 350 per jaar die maar voor de helft is gebruikt.
+ de kosten voor de nieuwe mx3 dat is bij elkaar niet leuk meer
maar had jij nog een prijsopgaaf laten maken ofniet?
maar "gewoon" even een andere kopen..
ik heb al zoveel vervangen aan deze auto, velgen allround bumperset, vleugeldeuren ingebouwd, sportstoelen, sportstoel sportpedalen, andere demper, speakers in de deurpanelen verwerkt, interieur gespoten, cold air intake gemonteerd etc etc.
En dan niet te beginnen over de tijd die ik eraan heb besteed om de hele auto te schuren met de hand voor het spuiten -.-
als de reparatie te duur wordt, wordt ik lijp
en dan zit ik nog met de wegenbelasting verzekering, parkeervergunning van 350 per jaar die maar voor de helft is gebruikt.
+ de kosten voor de nieuwe mx3 dat is bij elkaar niet leuk meer
maar had jij nog een prijsopgaaf laten maken ofniet?
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
ik wil niet lullig overkomen maar het is wel een beetje je eigen schuld.
Voor je aan zo'n project begint moet je wel eerst weten in welke conditie de auto verkeert.
De meeste dingen die je opnoemt zijn redelijk makkelijk te verwisellen met een andere MX3.
En die parkeerkaart kun je ook wel overzetten op een ander kenteken lijkt mij.
Als de reparatie heel duur word, zou je toch beter kunnen overwegen voor een andere MX3 te gaan en alles over te zetten.
Voor je aan zo'n project begint moet je wel eerst weten in welke conditie de auto verkeert.
De meeste dingen die je opnoemt zijn redelijk makkelijk te verwisellen met een andere MX3.
En die parkeerkaart kun je ook wel overzetten op een ander kenteken lijkt mij.
Als de reparatie heel duur word, zou je toch beter kunnen overwegen voor een andere MX3 te gaan en alles over te zetten.
nou ik heb verder nog nooit problemen gehad met de auto en er toch zeker 6 maanden in gereden.
En toen ik hem kocht had hij nog ruim 8 maanden APK.
je kan mij niet vertellen dat zoiets in die 8 maanden is ontstaan dit had met de vorige apk al naar voren moete komen.
Verder was de schade niet zichtbaar, pas toen hij met een schroevendraaier de bovenste lagen weghaalde en er een gat in ging maken.
en ik heb geen achtergrond in autotechniek of iets dergelijks plus dat dit mijn eerste auto is.
maar heb jij je auto een extra keuring laten ondergaan dan voordat je hem begon op te leuken?
En toen ik hem kocht had hij nog ruim 8 maanden APK.
je kan mij niet vertellen dat zoiets in die 8 maanden is ontstaan dit had met de vorige apk al naar voren moete komen.
Verder was de schade niet zichtbaar, pas toen hij met een schroevendraaier de bovenste lagen weghaalde en er een gat in ging maken.
en ik heb geen achtergrond in autotechniek of iets dergelijks plus dat dit mijn eerste auto is.
maar heb jij je auto een extra keuring laten ondergaan dan voordat je hem begon op te leuken?
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
Ik heb autotechniek gestudeert, dus wist een beetje waar ik op moest letten.
Ik neem ook altijd een zaklampje en een mini schroevendraaiertje mee.
En ik neem ook altijd een 2de persoon mee die er ook wat vanaf weet, 2 zien meer dan 1.
En natuurlijk kun je niet altijd alles zien, dat is het risico van een 2de hands auto
Ik neem ook altijd een zaklampje en een mini schroevendraaiertje mee.
En ik neem ook altijd een 2de persoon mee die er ook wat vanaf weet, 2 zien meer dan 1.
En natuurlijk kun je niet altijd alles zien, dat is het risico van een 2de hands auto
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
is idd klote
als een andere mx kopen noodzakelijk is , kun je idd veel spullen omzetten.
er staan hier toch wel eens vaker mx-3tjes te koop die wel een nieuw blok of likje verf kunnen gebruiken.
als je dit doet , kun je veel met de prijs
overgespoten moet ie toch wel.
en met een kapot blok kun je de jouwe omzetten bij wijze van spreken.
veel suc6 ermee
als een andere mx kopen noodzakelijk is , kun je idd veel spullen omzetten.
er staan hier toch wel eens vaker mx-3tjes te koop die wel een nieuw blok of likje verf kunnen gebruiken.
als je dit doet , kun je veel met de prijs
overgespoten moet ie toch wel.
en met een kapot blok kun je de jouwe omzetten bij wijze van spreken.
veel suc6 ermee
Benny schreef:ahh dat meen je niet..
maar "gewoon" even een andere kopen..
ik heb al zoveel vervangen aan deze auto, velgen allround bumperset, vleugeldeuren ingebouwd, sportstoelen, sportstoel sportpedalen, andere demper, speakers in de deurpanelen verwerkt, interieur gespoten, cold air intake gemonteerd etc etc.
En dan niet te beginnen over de tijd die ik eraan heb besteed om de hele auto te schuren met de hand voor het spuiten -.-
als de reparatie te duur wordt, wordt ik lijp
en dan zit ik nog met de wegenbelasting verzekering, parkeervergunning van 350 per jaar die maar voor de helft is gebruikt.
+ de kosten voor de nieuwe mx3 dat is bij elkaar niet leuk meer
maar had jij nog een prijsopgaaf laten maken ofniet?
mijn andere had ook net als die van jou nog gewoon apk, maar toen ik hem hier thuis op de smeerput zette was ik blij dat ik levend thuis ben gekomen met de roestbak. ik heb toen maar gewoon een andere gekocht omdat ik vrij weinig keuze had, ik wilde toch een goede mx-3 hebben :p
prijs opgaaf ben ik niet aan begonnen, je hoefde geen expert te zijn om te zien dat dat belachelijk duur werd.
MX-6 2.0 '95
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
bramx3 schreef:is idd klote
als een andere mx kopen noodzakelijk is , kun je idd veel spullen omzetten.
er staan hier toch wel eens vaker mx-3tjes te koop die wel een nieuw blok of likje verf kunnen gebruiken.
als je dit doet , kun je veel met de prijs
overgespoten moet ie toch wel.
en met een kapot blok kun je de jouwe omzetten bij wijze van spreken.
veel suc6 ermee
Ik ben het wel eens met Bram.
Ga gewoon eerst even kijken wat het kost om deze te maken. Als je dat weet kan je ook even nagaan wat het kost om een andere mx te kopen en alles over te zetten.
Daarna gewoon die 2 tegen elkaar afwegen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences