temperatuur

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lukito
New member
New member

temperatuur

Bericht door lukito »

ik heb een vraag, het is zo dat zeg maar als ik aant rijden ben en dus ergens moet stoppen .. voor stoplicht bijv, me temperatuur meter opeens heel erg snel omhoog sgiet hij zit dan zeg maar nog net niet bij het rooie.
Ik hoorde van iemand dat het miss aan de thermostaat zou kunne ligge maar ik weet dus niet waar de thermostaat zit .. weten jullie dat miss
of ligt ut aan iets anders en neit aan de thermostaat?
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door zilverbird »

zit er genoeg koelvloeistof in werkt de fan als je stilstaat wel
waar je termostaat zit even zoek in het forum dan vindje dat wel
het zou kunnen ja dat je tempsensor stuk ook hier even zoeken is ook genoeg over geschreven waar je deze kunt vinden en testen

het kan ook je termosstaat zijn die stuk is en niet open gaat zodat de radiator kan gaan koelen dit kun je makelijk testen lat heb warm draaien of rij er een stuk mee zet hem dan neer en voel aan de radiator deze moet dan warm worden zo niet zit daar het probleem
lukito
New member
New member

Bericht door lukito »

er zit gnoeg vloeistof in jah en de fan die werkt ook .. maar hij slaat pas aan als de temp.meter op 2/3 zit en gaat maar voor paar sec aan dan gaat ie weer uit .. en zo blijf ie dan hele tijd aan en uit .. dus ik weet niet of dat normaal is of dat de fan dus moet blijven draaien tot de temp.meter weer op de helft zit.
lukito
New member
New member

Bericht door lukito »

ohw en nog iets ik merk dus dat bij me koelvloeistof waar je um moet ontluchten zeg maar dat daar telkens een beetj drap zit als ik de deksel opendoe ik heb um van het weekend sgoongemaakt en maakt um vndaag dus weer open en er zit gwn weer drap erin weet iemand miss hoe dat komt
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot

Bericht door RichMX-3 »

hoogst waarschijnlijk geef je hier zelf de oplossing naar het probleem.
als er dus "drap" in je leidingen zit waardoor je koelvloeistof bellemerd wordt in de doorgang, veroorzaakt dit dus het koelprobleem en schiet daardoor je meter omhoog.
Als je namelijk rijd wordt de auto behoorlijk gekoeld door de lucht van buiten.

Ik zou als eerst de leidingen (laten) reinigen om te kijken of het probleem dan verholpen is.

Wellicht is je koelvloeistof heel oud of kan het niet (goed genoeg) tegen de kou die je de laatste 2 weken hebt, waardoor het misschien op de 1 of andere manier gaat klonteren ofzo.

Als je vloeistof of vuile leidingen het probleem niet veroorzaken is de kans op een niet goed werkede thermostaat zeer groot.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
lukito
New member
New member

Bericht door lukito »

oke thanx ;)
ik zal het ff proberen de slangen sgoon te maken maar stel dat het daar niet aan lig.. waar zit dan de thermostaat
Plaats reactie