Shaved doors
Moderator: Moderators
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Shaved doors
Ola,
Voor de shaved doors: Welke schakelaartjes gebruiken jullie om de deur
van buiten open te maken?
De schakelaar die je erbij krijgt is niet echt waterdicht dus dat is geen optie (meer)...
Voor de shaved doors: Welke schakelaartjes gebruiken jullie om de deur
van buiten open te maken?
De schakelaar die je erbij krijgt is niet echt waterdicht dus dat is geen optie (meer)...

私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
wat zeggen ze bij de apk over de remote?
Je moet n deur van binnen en buiten open kunnen maken... (Of heb je
zo'n apk'tje waar je meer voor moet betalen?
)
Bij mij begon die erover omdat ik wel een schakelaar voor bestuurderskant heb maar nog niet voor passagierskant. En bestuurderskant
kan ik openen met het alarmsys..
En als ik de passagierskant ook aansluit op het alarmsys. is dat dan voldoende voor de apk?
Je moet n deur van binnen en buiten open kunnen maken... (Of heb je
zo'n apk'tje waar je meer voor moet betalen?

Bij mij begon die erover omdat ik wel een schakelaar voor bestuurderskant heb maar nog niet voor passagierskant. En bestuurderskant
kan ik openen met het alarmsys..
En als ik de passagierskant ook aansluit op het alarmsys. is dat dan voldoende voor de apk?

私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
mijn keur meesters zijn gelukkig niet zo moeilijk
ze kijken meer na dingen die echt nodig zijn voor een controle ( remmen , ophanging , banden e.d. )
ben met 35 euro weer klaar ( dus geen 200 euro keuring waarbij je auto nog niet eens op de brug komt
)
maar dat met die shaved doors ....
dat is een verhaal dat steeds moeilijker wordt.
bij mijn keur meesters mag het gewoon wel.
die zeggen dat je de deur idd van binnen en buiten open kan maken.
maar bij andere is het weer zo van : je mag je auto niet electronisch open maken
ja sorry , maar er zijn auto's die tegenwoordig standaard een klink hebben , met een micro schakelaar .
die haalt vervolgens de deur uit het slot.
electronisch dus
maar je zou bij wijze van spreke een kastje op je deur mogen plakken , en als je dan op het knopje drukt en de deur gaat open ...
zou het gewoon goed moeten zijn

ze kijken meer na dingen die echt nodig zijn voor een controle ( remmen , ophanging , banden e.d. )
ben met 35 euro weer klaar ( dus geen 200 euro keuring waarbij je auto nog niet eens op de brug komt

maar dat met die shaved doors ....
dat is een verhaal dat steeds moeilijker wordt.
bij mijn keur meesters mag het gewoon wel.
die zeggen dat je de deur idd van binnen en buiten open kan maken.
maar bij andere is het weer zo van : je mag je auto niet electronisch open maken
ja sorry , maar er zijn auto's die tegenwoordig standaard een klink hebben , met een micro schakelaar .
die haalt vervolgens de deur uit het slot.
electronisch dus

maar je zou bij wijze van spreke een kastje op je deur mogen plakken , en als je dan op het knopje drukt en de deur gaat open ...
zou het gewoon goed moeten zijn

- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- mazdamaster
- Pilot
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
- Locatie: prof groningen
D-PAC schreef:weet je toevallig ook de reden van afkeur?
- Je hebt auto's die automatisch op vergrendelen schieten
als je gaat rijden.
- Als de brandweer in je auto wilt komen zullen ze toch wel de schaar
gebruiken.
Als je terwater raakt moeten de deuren open te maken zijn doormiddel van de handgrepen aan de buitenkant..
En ik vondt dit bericht..
Nieuwe APK regels per 1 mei 2009
Tot mijn grote verbazing en van mijn vriend , worden onze 300ZX'n afgekeurd vanwege ontbrekende deuropeners aan de buitenkant. Volgens de nieuwe geldende APK regels van afgelopen 1 mei dienen deuren aan het volgende te voldoen:
Deuren
De deuren van een personenauto of bedrijfsauto moeten nu van binnen én van buiten zijn te openen. Het gaat om alle deuren, met uitzondering van die in de laadruimte. Dit was al het geval bij aangepaste taxi’s, maar is dus nu een eis voor alle voertuigen.
Uiteraard staat er niet vermeld hoe, maar na wat telefoontjes met het RDW schijnt dit toch met een deurklink te moeten geschieden. De eerste rechtszaak schijnt er al om geweest te zijn waarbij de aanklager heeft verloren, helaas. Het enigste wat we kunnen doen is massale briefen schrijven, bezwaar maken en dan maar hopen dat de RDW het gaat herzien.
Inderdaad zijn de regels veranderd.
Maar let wel op als jou deuren van binnen en van buiten open kunnen op wat voor manier dan ook dan zullen ze hem gewoon goed moeten keuren.
Ik zelf ben apk keurmeester en ik zou het goed keuren maar dan alleen als de deuren dus van binnen en buiten open kunnen.
Er staat nergens in het apk boek hoe of waarmee ze open moeten.
Maar let wel op als jou deuren van binnen en van buiten open kunnen op wat voor manier dan ook dan zullen ze hem gewoon goed moeten keuren.
Ik zelf ben apk keurmeester en ik zou het goed keuren maar dan alleen als de deuren dus van binnen en buiten open kunnen.
Er staat nergens in het apk boek hoe of waarmee ze open moeten.
Ik ben tegen Zinloos Geflits!!!!!
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
als je te water raakt , zullen ramen niet meer open kunnen als je pech hebt
en de deur open doen zal alleen lukken als binnen de zelfde druk (water) is als buiten.
je bent dan al in zijn geheel onder water dan.
dus je beste optie is je ruit in proberen te tikken.
ik kan me wel wat voorstellen van hun regels.
maar het is tegelijk wel weer krom idd.
wij hebben ook bedrijfs busjes die automatisch in het slot vallen als je ze dicht trekt.
dit is als beveiliging voor car jacking ( en een vereiste van onze verzekering )
dit zou nu dus niet meer mogen , en we zullen dit om moeten gaan bouwen ?
dit wil dus zeggen dat de verzekering ons eruit kan gooien ?
en de deur open doen zal alleen lukken als binnen de zelfde druk (water) is als buiten.
je bent dan al in zijn geheel onder water dan.
dus je beste optie is je ruit in proberen te tikken.
ik kan me wel wat voorstellen van hun regels.
maar het is tegelijk wel weer krom idd.
wij hebben ook bedrijfs busjes die automatisch in het slot vallen als je ze dicht trekt.
dit is als beveiliging voor car jacking ( en een vereiste van onze verzekering )
dit zou nu dus niet meer mogen , en we zullen dit om moeten gaan bouwen ?
dit wil dus zeggen dat de verzekering ons eruit kan gooien ?
