Wat is jouw behaalde topsnelheid??

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
The-Xtreme_Mazda
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 apr 2009, 14:30
Locatie: Delft

Bericht door The-Xtreme_Mazda »

Hiwo schreef:
JForce schreef:
The-Xtreme_Mazda schreef:Iets over de 220 km/h en de toeren teler iets over de 7000 en dan ja gaat de beveilig inschakelen :roll: was in duitsland naar de meet in duitsland 8)


7600 pas toch?



ik kom toch echt niet verder dan 7000 rpm


Je komt inderdaad niet veder dan over de 7000 rpm mist je dan de beveiling er af haalt :roll:

Maar weet ook niet of dat schild als je een oude type mx3 heb of de laatste type mx3 ?

En weet ook niet of het waar is maar ik heb het ergens gelezen als je bij een conector van je moduel ofzo iets weg haalt of om buigt dan is je motorbeveiling uit geschakelt maar weet niet of dat waar is, ofterwel ik laat het lekker zo zitten ;)

mvg michael
Het leven is kort maar mazda mx-3 is krachtiger
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

The-Xtreme_Mazda schreef:
Hiwo schreef:
JForce schreef:
The-Xtreme_Mazda schreef:Iets over de 220 km/h en de toeren teler iets over de 7000 en dan ja gaat de beveilig inschakelen :roll: was in duitsland naar de meet in duitsland 8)


7600 pas toch?



ik kom toch echt niet verder dan 7000 rpm


Je komt inderdaad niet veder dan over de 7000 rpm mist je dan de beveiling er af haalt :roll:

Maar weet ook niet of dat schild als je een oude type mx3 heb of de laatste type mx3 ?

En weet ook niet of het waar is maar ik heb het ergens gelezen als je bij een conector van je moduel ofzo iets weg haalt of om buigt dan is je motorbeveiling uit geschakelt maar weet niet of dat waar is, ofterwel ik laat het lekker zo zitten ;)

mvg michael


Is dat dan alleen bij 5e versnelling want als ik optrek kan ik wel tot 7600.
Ik heb nieuwe type. Ik heb zelf de topsnelheid nog niet uitgeprobeerd.
Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

Bericht door Mx3 maniac »

je moet niet zover door gaan op je motor schakelen tussen de 6000 en 6500 dan trekt je motor beter dan tot je uhm zo ver door trekt en is ook nog eens slechter

ff n tip 8)
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

JForce schreef:
The-Xtreme_Mazda schreef:
Hiwo schreef:
JForce schreef:
The-Xtreme_Mazda schreef:Iets over de 220 km/h en de toeren teler iets over de 7000 en dan ja gaat de beveilig inschakelen :roll: was in duitsland naar de meet in duitsland 8)


7600 pas toch?



ik kom toch echt niet verder dan 7000 rpm


Je komt inderdaad niet veder dan over de 7000 rpm mist je dan de beveiling er af haalt :roll:

Maar weet ook niet of dat schild als je een oude type mx3 heb of de laatste type mx3 ?

En weet ook niet of het waar is maar ik heb het ergens gelezen als je bij een conector van je moduel ofzo iets weg haalt of om buigt dan is je motorbeveiling uit geschakelt maar weet niet of dat waar is, ofterwel ik laat het lekker zo zitten ;)

mvg michael


Is dat dan alleen bij 5e versnelling want als ik optrek kan ik wel tot 7600.
Ik heb nieuwe type. Ik heb zelf de topsnelheid nog niet uitgeprobeerd.


heb ook nieuw type, maar hoger dan 7000 kom ik niet, ook niet bij optrekken... mjah bij 7000 begint niet voor niets een rode streep :p
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Mx3 maniac schreef:je moet niet zover door gaan op je motor schakelen tussen de 6000 en 6500 dan trekt je motor beter dan tot je uhm zo ver door trekt en is ook nog eens slechter

ff n tip 8)


jah max pk is bij 6000toeren bij nieuwe type. Maar mijn 0-100 sprintjes zijn toch echt sneller als ik doortrek tot 7000.

6000 toeren rond de 9sec
7000 toeren rond de 8sec

bij 7000 toeren valt hij minder ver terug, en heb ik gemiddeld meer pk ofzo denk ik.

Ik heb hem btw maar 1x tot 7600 laten gaan en dat was niet eens de bedoeling, gelukkig heeft de mx een rev limiter.
Gebruikersavatar
The-Xtreme_Mazda
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 apr 2009, 14:30
Locatie: Delft

Bericht door The-Xtreme_Mazda »

JForce schreef:
The-Xtreme_Mazda schreef:
Hiwo schreef:
JForce schreef:
The-Xtreme_Mazda schreef:Iets over de 220 km/h en de toeren teler iets over de 7000 en dan ja gaat de beveilig inschakelen :roll: was in duitsland naar de meet in duitsland 8)


7600 pas toch?



ik kom toch echt niet verder dan 7000 rpm


Je komt inderdaad niet veder dan over de 7000 rpm mist je dan de beveiling er af haalt :roll:

Maar weet ook niet of dat schild als je een oude type mx3 heb of de laatste type mx3 ?

En weet ook niet of het waar is maar ik heb het ergens gelezen als je bij een conector van je moduel ofzo iets weg haalt of om buigt dan is je motorbeveiling uit geschakelt maar weet niet of dat waar is, ofterwel ik laat het lekker zo zitten ;)

mvg michael


Is dat dan alleen bij 5e versnelling want als ik optrek kan ik wel tot 7600.
Ik heb nieuwe type. Ik heb zelf de topsnelheid nog niet uitgeprobeerd.


nee als goed is niet wat als ik hem door trek bv in de eerste versneling dan slaat de motor uit iets na de 7000 rpm en echt op de top dan slaat de motor snel uit en weer in achter elkaar :roll: Heb zelf ook een 98 laatste type mx3 8)

Mx3 maniac schreef:
je moet niet zover door gaan op je motor schakelen tussen de 6000 en 6500 dan trekt je motor beter dan tot je uhm zo ver door trekt en is ook nog eens slechter

ff n tip 8)


mmmmmm jij gaat net wel als goed is iets met de rpm, met de klze of niet :angel:
Het leven is kort maar mazda mx-3 is krachtiger
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

nee als goed is niet wat als ik hem door trek bv in de eerste versneling dan slaat de motor uit iets na de 7000 rpm en echt op de top dan slaat de motor snel uit en weer in achter elkaar :roll: Heb zelf ook een 98 laatste type mx3 8)


bij was het in de 1 toen ik m net had, motor bleef gewoon aan. hij sprong gewoon terug van 7600 een paar keer.

zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=LLxXehZ-bHU

Dis een dyno van een k8 mx-3 met custom intake & exhaust van 97

Afbeelding

Ingevoerd in een Optimum Shift Calculator:

met ratio's volgens workshop manual van 95+ mx-3

Computation Results

Using the Criterion for Maintaining the Same Horsepower Before and After Shift:

Finding Best Shift Placement Points For Ratio 3.31 to 1.83:

Found optimum shift RPM at 7275, which achieves 91 horsepower and lowers the RPM To 4022 after shift
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 1.83 to 1.31:

Found optimum shift RPM at 7124, which achieves 115 horsepower and lowers the RPM To 5100 after shift
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 1.31 to 1.03:

Found optimum shift RPM at 7075, which achieves 122 horsepower and lowers the RPM To 5562 after shift

Maximizing the Area Under the Horsepower Curve:

Finding Best Shift Placement Points For Ratio 3.31 to 1.83:

Found optimum shift RPM at 7353, which achieves maximum area under horsepower curve, and lowers the RPM to 4065 after shift
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 1.83 to 1.31:

Found optimum shift RPM at 7243, which achieves maximum area under horsepower curve, and lowers the RPM to 5185 after shift
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 1.31 to 1.03:

Found optimum shift RPM at 7173, which achieves maximum area under horsepower curve, and lowers the RPM to 5640 after shift
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Gedeeltelijk mee eens; schakelen tussen 6500 en 7000 is ook nog veilig en je motor zit dan op een gunstiger toerental als je eenmaal in de volgende versnelling zit.

Mx3 maniac schreef:je moet niet zover door gaan op je motor schakelen tussen de 6000 en 6500 dan trekt je motor beter dan tot je uhm zo ver door trekt en is ook nog eens slechter

ff n tip 8)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

MX3V6_DH schreef:Gedeeltelijk mee eens; schakelen tussen 6500 en 7000 is ook nog veilig en je motor zit dan op een gunstiger toerental als je eenmaal in de volgende versnelling zit.

Mx3 maniac schreef:je moet niet zover door gaan op je motor schakelen tussen de 6000 en 6500 dan trekt je motor beter dan tot je uhm zo ver door trekt en is ook nog eens slechter

ff n tip 8)


dat bedoelde ik een paar post terug ook, maar jij verwoordt het even beter :mrgreen: .

alleen bij een sprintje doe ik 6800 rpm meestal, verder gewoon lekker rustig 3000 a 3500 rpm. Jullie moete niet denken dak m'n mxje afrag :clown: lol
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

op de bank ging patje zijn klde tot 8600 toeren ff uit mijn hoofd :P echt zonder problemen.
Koppel tot 7500 ofzo nog steeds goed.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie