Verbruik van jouw mx-3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Klopt heb ik ook, als het lampje brand kan er ± 40L in!
Mx-3 uit '92.
wel grote reserve tank (10L) :roll:
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Marcjah schreef:Wat ik trouwens ook raar vind:

Ik ga altijd tanken als de wijzer in mijn dashboard aangeeft dat mn tank bijna leeg is. Als ik dan vervolgens tank kan ik er maar maximaal 30 liter ingooien... en dat terwijl de capaciteit volgens fabrieksopgaaf 50 liter moet bedragen. Heb ik dan een reservetank van 20 liter? :o Weird...


Gaat er geen lampje branden dan? Ik heb een 91'er maar wel een brandstoflampje. Bij mij brand deze ook zo rond de 10L.
Het kan zijn dat de wijzer niet helemaal meer op z'n plaats zit. Heb ik bij de mijne ook... bij het inbouwen van witte tellerplaten heeft de vorige eigenaar de brandstofmeter niet helemaal goed erin gezet. Als mijn meter op 1/10e ofzo staat is m'n tank helemaal leeg ;) (tijd terug nog ondervonden... reed gelukkig net het benzine station binnen toen hij uitviel).
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

ik heb geen gegevens van lange of korte stukken, rij beide.

Laatst gemeten 334 komma nog iets kilometers op 35 komma nog iets liters. :P

dus gemiddeld ongeveer 1:9,5/9,6 dit is wat ie á fabriek opgeven voor het gemiddelde als ik het goed onthouden heb. en anders boeie :P haha

Het maakt mij niet uit, wat ie drinkt als ik er maar plezier aan beleef :D
Me a like Mx-3
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

Remco- schreef:
Marcjah schreef:Wat ik trouwens ook raar vind:

Ik ga altijd tanken als de wijzer in mijn dashboard aangeeft dat mn tank bijna leeg is. Als ik dan vervolgens tank kan ik er maar maximaal 30 liter ingooien... en dat terwijl de capaciteit volgens fabrieksopgaaf 50 liter moet bedragen. Heb ik dan een reservetank van 20 liter? :o Weird...


Gaat er geen lampje branden dan? Ik heb een 91'er maar wel een brandstoflampje. Bij mij brand deze ook zo rond de 10L.
Het kan zijn dat de wijzer niet helemaal meer op z'n plaats zit. Heb ik bij de mijne ook... bij het inbouwen van witte tellerplaten heeft de vorige eigenaar de brandstofmeter niet helemaal goed erin gezet. Als mijn meter op 1/10e ofzo staat is m'n tank helemaal leeg ;) (tijd terug nog ondervonden... reed gelukkig net het benzine station binnen toen hij uitviel).


Mja ik wacht nooit tot het lampje brand. Ik tank gewoon nog net voordat de de wijzer het pinnetje raakt.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

kan wel hoor, dan heb je nog 10l over. Dus of je moet ergens zijn waar in geen 100km omtrek een tankstation is lol. verder zijn er nog jerrycans xD.
je kan het altijd een keertje proberen.
Gebruikersavatar
Ricoh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 298
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Ricoh »

ik zal er es wat injectorreinigingsmiddel in gooien, kijken wat ie doet.
kan me bijna niet voorstellen, hij loopt verder als een zonnetje
als een injector verstopt zit, zou ie beroerd lopen
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Gisteren even getankt. Had 240km gereden op 40l. 1:6 dus. Heb alleen maar in de stad gereden op deze tank. Zal nu "proberen" zo zuinig mogelijk te rijden, maar zal wel veel in de stad zijn. Dus erg veel meer kilometers verwacht ik niet.
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

Ik rijd altijd 1 op 10.
Meestal als ik tank staat er 350km op de dagteller en gaat er iets van 33 a 34 L in.
Dus iets zuiniger als 1 op 10.
Ik rij meestal wel flink door maar laat hem eerst goed warm worden.
Dus op de korte stukjes rij ik gewoon rustig.
Plaats reactie