HELP! Mijn mx3 loopt ongelooflijk verrot!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
EaElFkJoE
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 18:54
Locatie: MPPL

HELP! Mijn mx3 loopt ongelooflijk verrot!

Bericht door EaElFkJoE »

Hallo mede mx3 eigenaren!

Ik heb een probleem met mn mx3 1.8i V6 welke ik in mei van dit jaar heb aangeschaft. Ik heb al een aantal keren het hele forum hier doorgezocht, maar niets kunnen vinden dat mij kon helpen.
Ik hoop dat jullie mijn verhaal even willen lezen en hopelijk kunnen vertellen wat het probleem zou kunnen zijn..

Het volgende is het probleem,
ik heb 4 weken geleden de waterpomp laten vervangen omdat er koelvloeistof lekte. Er lekt nu geen koelvloeistof meer, maar de auto loopt voor geen meter. Hij stottert vaak en houdt erg in met optrekken.
Met dit probleem ben ik terug gegaan naar de garage waar ik de waterpomp heb laten vervangen, maar deze jongens zeggen dat dit niets met het vervangen van de waterpomp te maken kan hebben.

Nu heb ik mijn auto naar een andere garage gebracht omdat ik het idee had dat zij er bijna net zo weinig verstand van hadden als ik zelf.

Bij deze andere garage hebben ze nu alle bougies + bougiekabels, de nokkenas positie sensor, de katalysator(deze zat helemaal verstopt) en de achterdemper(welke ook helemaal aan stront was volgens de garage) vervangen.
Het probleem leek hierna opgelost, maar nu, na weer een paar dagen wat gereden te hebben begint het hele gezeik opnieuw.

Dus wederom houdt ie ontzettend in; pas boven de 4000 toeren 'schiet' ie als t ware vooruit. Niet echt de manier waarop je in deze auto zou moeten rijden lijkt me.

Ik hoop dat iemand een idee heeft waar het wel aan kan liggen.
Alle reacties zijn welkom!
E&A challenge everything
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

De auto heeft het alleen onder de 4000 toeren, daar boven nergens meer last van of ook wel?

Ontsteking zou het kunnen zijn.
Veel voorkomend probleem bij een V6 van '91 t/m '94.

Anders mischien een Vris solenoid die het niet goed doet.
Heb nog nooit gehoord dat zo'n ding kapot is gegaan,

Ze gaan open en dicht bij een bepaald toerental, en mischien als er één open of dichtgaat bij de 4000 toeren dat hij daarom boven de 4000 toeren goed loopt en daar onder niet!

Mja dat is ook maar een theorie van mij :roll:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

als ze bij de waterpomp zijn geweest
hebben ze ook hoogst waarschijnlijk de distributie riem los gehad
en met terug monteren misschien niet helemaal op tijd gezet

mochten ze dit gaan controleren
ik heb al eens meegemaakt
dat de linker en rechter nokkenas pulley verkeerd om zaten
en dit is vanuit de fabriek gebeurd
ga je in dit geval de timing goed zetten op de merk punten van die pulleys
dan komt de timing alles behalve goed te staan
omdat de merkpunten verschillend zijn

duurde lang voordat ik er achter was.

dus je kan de timing eens laten controlen
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Kijk ook eens of je koelvloeistofsysteem goed is ontlucht.

Dingen die het eerste naar boven komen bij mij
- lucht in kvs
- vris die niet werkt
- timing verkeerd
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
EaElFkJoE
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 18:54
Locatie: MPPL

Bericht door EaElFkJoE »

ok, thanx voor het meedenken!
ik ga het uitzoeken! :)
E&A challenge everything
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Heb je de ecu al eens uit gelezen ?

Vaak komt er dan wel eens een fout code naar voren .

Je hebt ook 2 positie sensors .
1 op de olie pomp en 1 in je onsteking .

De nokkenas positie sensor die op de olie pomp zit werkt bij hogere toeren .
Het kan zijn dat de nokkenassensensor in je onsteking kapot is .
Nu heb ik nog niet mee gemaakt dat deze kapot is maar het kan altijd .

Lampda sensors kunnen ook wel eens voor problemen zorgen .

Maar lees je ecu eens uit .
Staat ook een how to op het forum .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
EaElFkJoE
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 18:54
Locatie: MPPL

Bericht door EaElFkJoE »

Na maanden gezeur nog steeds niets opgelost. :(

Bij het uitlezen van de ecu krijg ik foutcode 2 'geen NE signaal''.
Betekent dit dat het tijd is voor een nieuwe ontsteking?
Of heeft iemand hier eventueel een andere oplossing voor?
(of een goedwerkende ontsteking te koop?)
E&A challenge everything
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

EaElFkJoE schreef:Na maanden gezeur nog steeds niets opgelost. :(

Bij het uitlezen van de ecu krijg ik foutcode 2 'geen NE signaal''.
Betekent dit dat het tijd is voor een nieuwe ontsteking?
Of heeft iemand hier eventueel een andere oplossing voor?
(of een goedwerkende ontsteking te koop?)


Dit is je krukas positie sensor.
Waarschijnlijk weigert deze bij hoge toerentallen.

- Vervangen de sensor
- Reset de Ecu
- Test de auto 8)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
EaElFkJoE
New member
New member
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 18:54
Locatie: MPPL

Bericht door EaElFkJoE »

WhiteFinish schreef:
EaElFkJoE schreef:Na maanden gezeur nog steeds niets opgelost. :(

Bij het uitlezen van de ecu krijg ik foutcode 2 'geen NE signaal''.
Betekent dit dat het tijd is voor een nieuwe ontsteking?
Of heeft iemand hier eventueel een andere oplossing voor?
(of een goedwerkende ontsteking te koop?)


Dit is je krukas positie sensor.
Waarschijnlijk weigert deze bij hoge toerentallen.

- Vervangen de sensor
- Reset de Ecu
- Test de auto 8)


weet iemand toevallig ook waar ik een krukas positie sensor kan bestellen? en is het eenvoudig te vervangen??
E&A challenge everything
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

MX-6 2.0 '95
Plaats reactie