Alles over Motorische Tuning of vragen hierover
Moderator: Moderators
JForce
Super-Pilot
Berichten: 1439 Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland
Bericht
door JForce » 29 aug 2009, 19:34
Kan een KL-ZE in een auto met OBD2 want ik lees vaak dat het pre 94 moet zijn.
En heb je met een KL-DE hetzelfde?
Nog 1 vraagje is een KL-DE swap goedkoper dan KL-ZE?
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 29 aug 2009, 19:59
ODB2 KLDE kan wel.
Ja, klde is goedkoper omdat het blok meer voorkomt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mx3 maniac
Co-Pilot
Berichten: 310 Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:
Bericht
door Mx3 maniac » 29 aug 2009, 21:09
KLZE met obd2 kan ook dan moet je gewoon de originele ecu gebruiken en een brandstofdruk regelaar aansluiten
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 30 aug 2009, 13:16
Ja, dat kan ook. Maar ik ben van mening dat een ODB2 klze altijd minder zou lopen dan een odb1.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
JForce
Super-Pilot
Berichten: 1439 Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland
Bericht
door JForce » 30 aug 2009, 14:02
Wat zou een KL-DE swap ongeveer kosten dan?
Ik denk dat goedkoper uit ben met een andere auto xD,
maar goed wou toch nog lang geen swap doen. gewoon ff de mogelijkheid bekijken.
JForce
Super-Pilot
Berichten: 1439 Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland
Bericht
door JForce » 01 sep 2009, 16:09
nvmd dacht aan turbo voor k8 maar das nog veel duurder :P
Laatst gewijzigd door
JForce op 01 sep 2009, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 01 sep 2009, 18:16
Voor andere geinteresseerden:
Een DE swap is het aan te raden dezelfde dingen te vervangen als bij een ZE swap.
Motoren kosten tussen de 300 en 800 afhankelijk van km stand en garantie.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
JForce
Super-Pilot
Berichten: 1439 Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland
Bericht
door JForce » 01 sep 2009, 19:06
hmm dat valt nog wel mee eigenlijk, ik weet dat jeroentje kl-ze verkoopt. Is er ook zoiets voor kl-de.
oftewel hoe kom ik aan een klde
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 02 sep 2009, 17:04
Sloperijen vind je meestal wel een KLDE.
Je kan het ook proberen op het mx6 of ford probe forum.
Let wel even op: Als je een klde koopt moet je ook de ecu en de luchtmassameter erbij kopen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
paz-3
New member
Berichten: 38 Lid geworden op: 19 jul 2009, 09:43
Locatie: rilland
Bericht
door paz-3 » 05 sep 2009, 16:07
ik heb persoonlijk de DE swap gedaan voor alles inclusief 400 euro,mijne is obd2,je moet je onsteking over zetten en je oude ecu + luchtmassameter gebruiken,nadeel is wel dat je hem zelf nog een keer moet laten chippen