Timing goedzetten

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Timing goedzetten

Bericht door WhiteFinish »

Ik krijg mijn ontsteking niet goed lopende.
De volgende instructies heb ik gevolgd:
http://forums.probetalk.com/showthre...&highlight=tps

Mijn probleem
1) Wanneer ik mijn timing stel blijft deze verspringen tussen 9 en 12 graden met een stationair van 900-1000
2)Wanneer ik mijn stationair verander, veranderd mijn timing
3) Toen ik mijn timing op 10 graden had staan en vervolgens mijn stationair op 700 ging zetten, kreeg ik de auto niet meer gestart in diag mode (moest luchtschroef weer verder open draaien)
4) De TPS staat juist afgesteld.
5) Wanneer ik volgas geef en boven de 4800 rpm kom begint mijn auto te stotteren, bij 80% gas doet die dit niet.

Wat zit er op de auto:
KLZE
KLZE ontsteking
HEI
MSD blaster 2 coil vertikaal gemonteerd
Magnecor 8,5mm bougiekabels

Waarom krijg ik de timing niet afgesteld ??? :x
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

mis een kvs temp. sensor voor de ecu ?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mijn ecu geeft geen foutcodes aan en alle kvs sensoren zijn <2jaar oud.

VRIS heb ik getest ivm stotteren; werkt gewoon goed.


Weet iemand wat officieel de juiste volgorde van afstellen is?
- TPS
- Stationair
- Timing
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

WhiteFinish schreef:Mijn ecu geeft geen foutcodes aan en alle kvs sensoren zijn <2jaar oud.

VRIS heb ik getest ivm stotteren; werkt gewoon goed.


Weet iemand wat officieel de juiste volgorde van afstellen is?
- TPS
- Stationair
- Timing


mij lijkt dat de goede handeling wat jezelf aangeeft.....
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het rare is dat mijn stationair veranderd wanneer ik de timing verander (en andersom)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

hoi

wel dat kan kloppen ja doet die van mij ook maar het kan inderdaad zijn dat je de Stationair een keer moet bij stellen en dan wat hoger zetten

ik doe het normaal als volgt
een draai de ontsteking los niet te los tuurlijk
dan auto starten en dan in diagmode zetten je zult dan zien dat hij iets hoger gaat lopen als hij dan afslaat moet je de Stationair hoger draaien

dan op tijd zetten bij mij staat deze op 10 graden en de bougies elecktrode staan op 10 dan loopt hij het mooiste

als ik dit heb gedaan diagnose los maken auto uit onsteking vast maken
en starten kijken wat het Stationair toeren tal doet die van mij zit op 500 600 toeren warm

anders even bij stellen dan moet hij goed zijn
p.s. wel afstellen zonder gebruikers ook de onstekking dus radio en zo alle maal uit zetten

groeten zilverbird
Plaats reactie