V6 eerst bij gasgeven nu helemaal dood.. :(

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

V6 eerst bij gasgeven nu helemaal dood.. :(

Bericht door dibbes »

Hoi,

Na een uur rijden met warm weer..op snelweg..hard gereden in bebouwde kom aangekomen. Bij optrekken oppeens helemaal inhouden. Zodra ik gas losliet gewoon stationair lopen. Afkoelen mocht niet baten. Starte wel..maar gas geven.. ging niet goed.

Wegenwacht (anderhalf uur later) denkt aan benzine pomp. Als ik heel weinig/voorzichtig gas geef kon ik teren maken. Zo ben ik in zn twee onder begeleiding naar garage gereden...

Nu...zijn de rapen helemaal gaar. Bij de garage hebben ze de benzinepomp / lucht verhouding en kegel gescheckt en of er geen facuum onstond. Ze kwamen er niet uit en hebben hem weer inelkaar gezet..alleen nu start hij helemaal niet meer...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Ik wil geen afscheid van mijn mx3 nemen.. en heb bijna alles vervangen aan deze auto..

Alvast dank voor reacties..

Grtzz dibbes
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hallo

Wel ik zou willen zeggen code uit lezen en kijken wat hij aan geeft
als dit ODB 1 is kun je zelf doen ODB 2 niet

is misschien de ontsteking die rip is....


groeten zilverbird
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

als ik het zo lees denk ik ook aan en kapote ontsteeking
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

zou het?..de onsteking heb ik samen met bougies en orginele bekabeling recent vervangen.. ik denk zo''n jaar geleden...ziet er glimmend uit. Vreemd is wel dat garage die hem nu bekeken heeft, nadat zij hem weer inelkaar hebben gezet en niet meer gestart krijgen nu..zeggen dat hij niet meer vonkt..pfffff

Ik heb ze de manuels en info van het forum doorgestuurd. Maar.."we hebben geen ledjes...nee dat kunnen we niet..en of ik hem niet naar een mazda dealer kan slepen...hij staat er al een week..en nu helemaaal dood....

Ik heb zo veel in die auto gestopt..zoveel stuk gegaan en vernieuwd...ik zou de benzine pomp geloven..die had ik nog niet gehad...maar de onsteking?...zo snel?!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb nog wel een benzinepomp liggen die je zou kunnen testen (alleen is wel in limburg)

Als je de auto op contact zet hoor je dan wel de benzinepomp??

Als je in het FAQ gedeelte bij de Walbro kijkt kan je terugvinden hoe je benzine door je systeem laat pompen. (via diagnostische mode) Dan hoor je de benzinepomp ook werken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
dibbes
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 mei 2008, 11:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Amsterdam

Bericht door dibbes »

ok..ik ga dat checken..thanx..en wat vinden jullie er nou van dat ik nog rijdend naar garage ga..en dat nu na een week afgehouden te zijn ze zeggen ...sleep hem maar weg?!.. :Shock2: is toch ook van de gekke..
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja uiteraard is dat ook niet terecht. Je kan niet je auto naar een garage brengen om hem te maken en dan nog slechter ophalen.

Hoewel het ook goed kan dat je auto de laatste levenstekenen gaf voordat je hem naar de garage bracht. Zoiets is vaak een welles nietes spelletje.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Hugo
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 jan 2004, 17:53

Bericht door Hugo »

Deze symptomen lijken inderdaad weer op de ontsteking. Ik heb ook 2 defecte ontstekingen binnen 1 jaar gehad. Zover ik weet komt dit probleem vooral voor bij de oudere types MX-3. Ikzelf heb ervoor gekozen om een hei-module ( voer maar in op dit forum) te installeren. Nu ruim 50.000 kilometer later nooit meer problemen gehad met stotteren, uitvallen e.d. Koste mij toen 60 euro...
Plaats reactie