koppeling vervangen

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
altijd-pech
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2008, 20:38

koppeling vervangen

Bericht door altijd-pech »

ff vraagje mijn koppeling slipt de laatste tijd best wel dus die is op nou heb ik al aardig wat zelf aan mijn auto kunnen doen maar heb nog geen ervaring met koppelingen heeft iemand een idee of dat zelf te doen is of moet echt je hele motorblok eruit? bedankt alvast
pech pech pech
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Het is best veel werk om de koppeling te vervangen, en ik denk dat wanneer je niet echt ervaring hebt met sleutelen, het nog wel eens iets
te veel hooi op de vork is!!

Maar ongeacht of je de 1.6 of v6 hebt, hoeft de motor er niet uit ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
altijd-pech
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2008, 20:38

Bericht door altijd-pech »

oke naja thanx in iedergeval voor snelle reactie het is een hele gerust stelling dat mijn blok er niet helemaal uit hoeft ik denk dat het wel gaat lukken heb opzich wel wat ervaring dus ik ga het zowieso proberen
pech pech pech
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als je geen ervaring hebt met een koppeling vervangen begin er dan niet aan.
Je gaat waarschijnlijk meer naar de kl*te helpen dan maken ;)
Zoek iig iemand erbij die dit wel eens vaker heeft gedaan.
Je zegt ik heb wel wat ervaring, maar in je eerste post zeg je dat geen ervaring hebt met koppelingen e.d. dus ik zou er niet zomaar aan beginnen als ik jou was
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
altijd-pech
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2008, 20:38

Bericht door altijd-pech »

nou na 6 uutjes sleutelen was alles weer zo goed als nieuw heb me nieuwe koppeling erin zitten en ook maar meteen me kleppedekselpakkingen aangepakt want die waren ook aan vernieuwing toe
dus lekker productief dagje en voor de fotofreaks onder ons ff paar foto's erbij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oh en nog een vraagje bij mijn oude koppeling zaten maar 4 van die zwarte rubbertjes in me plaat klopt dat? op de foto heb ik er maar 3 maar dat komt omdat ik er 1 had losgepeutert om te kijken wat het was
Afbeelding
pech pech pech
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

mooi dat het gelukt is ! :bier:
leuke foto met de koppeling :mrgreen:
ik dacht dat het lagers waren van je drukgroep maar zeker weten doe ik dat niet.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
altijd-pech
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2008, 20:38

Bericht door altijd-pech »

uhm lijken mij geen lagers het is stukje rubber met staal erin lijken mij iets van gewichtjes maar ik vond het raar dat er maar 4 inzaten
pech pech pech
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Dat zijn een soort schokbrekers om de trillingen op te vangen in de koppeling. Je zou zeggen dat die er gewoon allemaal in moeten zitten ivm onbalans.. Misschien al een keer pikkepoelie vervangen en die er vergeten in te stoppen?
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ja dat bedoelde ik dus (zoiets) :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Bij een nieuwe koppelingset van fordprobestore zitten er ook maar vier van dingen in, volgens die afbeelding daar.

http://www.fordprobestore.co.uk/store/product_info.php?cPath=51_76&products_id=1912
Plaats reactie