adapterplaten voor de velgen

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RickY
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 apr 2008, 22:05
Locatie: Susteren

adapterplaten voor de velgen

Bericht door RickY »

heey ik krijg binnenkort nieuwe velgen, Barracuda starform evo velgen 18 inch 8,5 j. maar het probleem is tot dit 5x100 gaats zijn.
Nu heb ik gekeken naar adapterplaten maar vind er alleen van 4x100 naar 5x100 met een naafgat van 57,1 en de MX3 heeft 54,1 is dit een probleem?
Mazda Mx-3 V6
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Dat naafgat is geen probleem. Dat is op te vangen met pasringen van kunststof of metaal. Een beetje velgenboer kan dat wel leveren.
Ga je wel uit komen met de dikte van de adapterplaten en de ET waarde?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Met 8,5J moet je idd wel erg precies uitkomen met de ET waarde+adapterplaten. Wat is de ET waarde van je nieuwe velg? Met een 225 band zou de uiteindelijke ET waarde niet ver van de 30 af mogen wijken, anders heb je een probleem (zowel naar binnen als naar buiten).
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Heb t net opgezocht, de 5x100 is ET35. Dus met een 10mm adapterplaat (bestaan die wel?) zou je een 215 kunnen gebruiken. Je was beter af geweest met de 114.3x5, die zijn er in de ET waarde voor de RX-7 FD (+50/55) dan had je een 25mm spacer/adapter kunnen gebruiken, hoef je ook je originele wielbouten niet in te korten.

Wat voor schokdempers heb je eigenlijk?
Gebruikersavatar
RickY
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 apr 2008, 22:05
Locatie: Susteren

Bericht door RickY »

heey yence
ik heb nu nog de orginele mazda schokbrekers erop liggen. Oooh maar naar buiten dat maakt niet zo de wielkasten worden uitgerold maar moet dan opletten met de binnenkant.

de banden zijn 225/35/18 welke adapterplaten zou ik dan moeten hebben om toch gunstig uit te komen met de et waarde.
Mazda Mx-3 V6
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Uitrollen alleen zal niet genoeg zijn. Bij 225 banden is ET 33-36 mogelijk i.c.m. het uitrollen van de wielkastranden (rekening houdende met de 8,5J velgbreedte is de marge zelfs nog kleiner). De kleinste adapters die ik heb kunnen vinden zijn 15mm. Dat geeft je ET waarde 20, da's gunstig om je veerpoten te clearen, maar betekent dat het loopvlak van de banden 15mm buiten de wielkastranden steekt en je velg zelfs meer dan 20mm.

Dit alles wel bij +/- 0 graden camber. Met flink wat negatieve camber krijg je er mss een mm of 7 , 8 af.
Plaats reactie