Hulp nodig voor ontsteking
Moderator: Moderators
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
Hulp nodig voor ontsteking
Hallo,
Mijn auto staat sinds november stil... (dat is heeeel lang op
de fiets)
Ik ben nog steeds opzoek naar de oorzaak. Er zit inmiddels
een gloednieuwe (niet gereviseerd of 2e hands) ontsteking in.
Wie kan mij een keer komen helpen om de oorzaak te zoeken? Ik
woon in Rotterdam. Mijn nummer: 0626865530.
Alvast bedankt!
GreetZ,
D-PAC
Mijn auto staat sinds november stil... (dat is heeeel lang op
de fiets)
Ik ben nog steeds opzoek naar de oorzaak. Er zit inmiddels
een gloednieuwe (niet gereviseerd of 2e hands) ontsteking in.
Wie kan mij een keer komen helpen om de oorzaak te zoeken? Ik
woon in Rotterdam. Mijn nummer: 0626865530.
Alvast bedankt!
GreetZ,
D-PAC

私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
motor draait wel rond maar geeft geen vonk. In het begin reed ie nog normaal. Daarna begon die op de snelweg te stotteren en viel die soms uit.
Op een gegevens moment kon ik maar een kilometer van mn huis rijden anders viel ie weer uit en starte die niet meer.
Het leek erop als de motor naar bedrijfstemp ging de motor begon te stotteren. Nu doe ie helemaal niets meer.
Op een gegevens moment kon ik maar een kilometer van mn huis rijden anders viel ie weer uit en starte die niet meer.
Het leek erop als de motor naar bedrijfstemp ging de motor begon te stotteren. Nu doe ie helemaal niets meer.

私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
- The-Xtreme_Mazda
- Co-Pilot
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 14:30
- Locatie: Delft
- The-Xtreme_Mazda
- Co-Pilot
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 14:30
- Locatie: Delft
D-PAC schreef:verdeelkap en rotor zijn ook nieuw... Hij heeft toen even gestart en daarna ermee uitgescheden...
En je hoofd kabel die naar je verdeelkap toe loopt kan ook niet goed zitten dat probleem heb ik ook gehad dan maakt hij net geen contact en gaat hij ook slecht aan.
ik hoop dat dat het is andrs hoor ik het
groetjes mick
Het leven is kort maar mazda mx-3 is krachtiger
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
hoi wel die van mij is ook uit 98 maar ik heb gewoon nog OBD 1 er in zitten
die stekker zit in de motor ruimte daar staat diagnose op OBD II zit meeststal in de auto
kijk dit eens na op de onsteking zit een drie polige stekker
als je tegen de stekker aan kijkt van voren gezien en met het pinnentje waar je de stekker mee los maakt deze moet naar boven zitten als je er van voor tegen aan kijkt waar je de stekker mee vast klikt.
meet dan de linkse kabel na hier moet B+ volt op staan als het contact op on staat dit is 12volt zo niet zit hier je probleem.
zo niet zekeringen na kijken
of je start onderbreker die stuk is ik weet niet waar die standaard zit bij een mx-3 die werkt op de sleutel met een chipje
misschien weet iemand dat hier waar dat beestje zit
ik zou het anders ook even niet weten
die stekker zit in de motor ruimte daar staat diagnose op OBD II zit meeststal in de auto
kijk dit eens na op de onsteking zit een drie polige stekker
als je tegen de stekker aan kijkt van voren gezien en met het pinnentje waar je de stekker mee los maakt deze moet naar boven zitten als je er van voor tegen aan kijkt waar je de stekker mee vast klikt.
meet dan de linkse kabel na hier moet B+ volt op staan als het contact op on staat dit is 12volt zo niet zit hier je probleem.
zo niet zekeringen na kijken
of je start onderbreker die stuk is ik weet niet waar die standaard zit bij een mx-3 die werkt op de sleutel met een chipje
misschien weet iemand dat hier waar dat beestje zit
ik zou het anders ook even niet weten
Naar de dealer om uit te laten lezen of met een universele reader uitlezen. Voor die laatste mogelijkheid moet er wel de juiste software bij zitten.
@zilverbird:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat jij een ODB1 hebt als je werkelijk een 98'er hebt. Wat voor ecu heb je dan?
@zilverbird:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat jij een ODB1 hebt als je werkelijk een 98'er hebt. Wat voor ecu heb je dan?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
@ fullsize
yep dit is zeker odb 1 en yep ik heb er een van 98
ik kan hem uitlezen met een led
en de stekker van de odb 2 heb ik niet ik heb alleen dat diagnose stekker in de motorruimte en das odb 1 je mag komen kijken hoor
maar waar kan ik zien wat voor een ecu ik heb dan?
zilverbird
yep dit is zeker odb 1 en yep ik heb er een van 98
ik kan hem uitlezen met een led
en de stekker van de odb 2 heb ik niet ik heb alleen dat diagnose stekker in de motorruimte en das odb 1 je mag komen kijken hoor
maar waar kan ik zien wat voor een ecu ik heb dan?
zilverbird
Fullsize schreef:Naar de dealer om uit te laten lezen of met een universele reader uitlezen. Voor die laatste mogelijkheid moet er wel de juiste software bij zitten.
@zilverbird:
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat jij een ODB1 hebt als je werkelijk een 98'er hebt. Wat voor ecu heb je dan?