Stuur loshalen
Moderator: Moderators
Stuur loshalen
heey, nou heb ik de howto natuurlijk uitvoerig gelezen en bestudeerd maar ik kom er even niet uit.
ik heb mijn kap van de toeter losgedraaid en gedemonteerd
ook het stuur is losgedraaid met de moer daar binnen en die 3 losse schroeven. alleen nu zou ik het stuur volgens mij los moeten trekken maar er zit geen beweging in.
zou ik iets vergeten kunnen zijn? het lijkt zo simpel op de howto en ik heb alles gedaan wat er staat maar ik krijg het stuur er niet af met een paar harde rukken. voordat ik iets forceer graag wat advies :P
gr. ben
ik heb mijn kap van de toeter losgedraaid en gedemonteerd
ook het stuur is losgedraaid met de moer daar binnen en die 3 losse schroeven. alleen nu zou ik het stuur volgens mij los moeten trekken maar er zit geen beweging in.
zou ik iets vergeten kunnen zijn? het lijkt zo simpel op de howto en ik heb alles gedaan wat er staat maar ik krijg het stuur er niet af met een paar harde rukken. voordat ik iets forceer graag wat advies :P
gr. ben
hahaha
als een bezetene op je stuur beuken en dan weer trekken
klinkt stom maar zo werkt het.
Nee echt waar, als je de middelste bout hebt los gedraait dan is het stuur vrij.
Maar dit stuur zit er al zoooooooooo lang op als het goed is dat dit behoorlijk vast zit.
Maar zoals je geleerd hebt bij lessen, handjes 10 voor 2.
Wat je nu doet is dus je geeft een goede klap of meerdere op 10 uur een paar op 2 uur en dan een beetje trekken en wrikken.
Wil die dan nog niet doe je dit nog een x en eventueel ook op half 6.
Herhaal dit en wees niet bang om kracht te zetten met wrikken en opeens schiet ie dan los.
* op dit advies kan niemand worden aangesproken of verantwoordelijk worden gesteld * dat je het ff weet
en idd wat stennizz zegt, als je niet helemaal op je eigen krachten vertrouwd, laat de moer een slag erop zitten anders lig als je pech hebt op de achterbank of je hebt een stuur tussen je gebit :P
Ik deed altijd trekken en wrikken met gestrekte armen, op die manier zet je je ellenboog een beetje op slot en verkom je dus dat je je stuur opeens in je gezicht hebt.

als een bezetene op je stuur beuken en dan weer trekken

klinkt stom maar zo werkt het.
Nee echt waar, als je de middelste bout hebt los gedraait dan is het stuur vrij.
Maar dit stuur zit er al zoooooooooo lang op als het goed is dat dit behoorlijk vast zit.
Maar zoals je geleerd hebt bij lessen, handjes 10 voor 2.
Wat je nu doet is dus je geeft een goede klap of meerdere op 10 uur een paar op 2 uur en dan een beetje trekken en wrikken.
Wil die dan nog niet doe je dit nog een x en eventueel ook op half 6.
Herhaal dit en wees niet bang om kracht te zetten met wrikken en opeens schiet ie dan los.
* op dit advies kan niemand worden aangesproken of verantwoordelijk worden gesteld * dat je het ff weet

en idd wat stennizz zegt, als je niet helemaal op je eigen krachten vertrouwd, laat de moer een slag erop zitten anders lig als je pech hebt op de achterbank of je hebt een stuur tussen je gebit :P
Ik deed altijd trekken en wrikken met gestrekte armen, op die manier zet je je ellenboog een beetje op slot en verkom je dus dat je je stuur opeens in je gezicht hebt.
Laatst gewijzigd door RichMX-3 op 29 jun 2009, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
SstennizZ schreef:Je moet de moer er een paar slagen op laten zitten en dan gecontroleerd het stuur wiegend naar je toe trekken. Die moer is belangrijk! Kan je anders je neus of je tanden kosten! Ja het stuur zit goed vast op de naaf, maar áls hij los schiet......
Hele goede tip!!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

