Dit moet je natuurlijk wel met z'n tweeen doen. 1 die aan de sensor rommelt, en 1 die kijkt of het lampje uitgaat. als ik dit zo lees en lampje brand dan zijn mijn sensoren oke ???????
Moderator: Moderators
markienbr schreef:jongens enig idee wat een abs sensor kost op de sloop ,en zit er verschil tussen links en rechts ??? passen er ook van andere merken op of alleen de mxjes groetten uit het zonnige brabant???????????????? Maar kijk dus eens of al je sensors goed zijn. Dus wiel eraf, motor starten en tegelijk even rommelen aan de sensor. Blijft het lampje nog steeds branden, dan is de sensor goed. Gaat het lampje uit, is de sensor dus kapot.
Dit moet je natuurlijk wel met z'n tweeen doen. 1 die aan de sensor rommelt, en 1 die kijkt of het lampje uitgaat. als ik dit zo lees en lampje brand dan zijn mijn sensoren oke ???????
.........ja oke maar ga er niet veel aan spenderen tis goed geweest heb al zo veel vervangen anders gaattie blijf niet aan het klooie ,zit er verschil in voor/achter/links rechts neem aan van niet ???? en op sloop maar ff kijken en paar mee nemen ,of toch maar laten uitlezen ,word er een beetje .......vanSstennizZ schreef:markienbr schreef:jongens enig idee wat een abs sensor kost op de sloop ,en zit er verschil tussen links en rechts ??? passen er ook van andere merken op of alleen de mxjes groetten uit het zonnige brabant???????????????? Maar kijk dus eens of al je sensors goed zijn. Dus wiel eraf, motor starten en tegelijk even rommelen aan de sensor. Blijft het lampje nog steeds branden, dan is de sensor goed. Gaat het lampje uit, is de sensor dus kapot.
Wow wat een rommeltje.. Maarehh het is simpeler dan dat.. Als je het contact aan zet gaat je abs lampje branden. Als hij daarna netjes uit gaat is er niets aan de hand. Blijft hij aan, dán kan er een sensor kapot zijn.. Als ik me niet vergis kijkt de abs computer zelf of alles nog werkt.. Laat ik het anders zeggen, pas was er een bij mij kapot. Toen ging het abs lampje branden.. Nu doen ze het gewoon.
Rommelen aan de sensor zou ik niet doen. Kans dat je hem sloopt is vrij groot. Nieuw zijn die dingen haast niet te betalen en tweedehands varieerd het erg in prijs.
Let wel goed op dat er verschillende sensoren in omloop zijn! Mijn garage is bijna drie weken bezig geweest om dezelfde te vinden als kapot was.
markienbr schreef:.........ja oke maar ga er niet veel aan spenderen tis goed geweest heb al zo veel vervangen anders gaattie blijf niet aan het klooie ,zit er verschil in voor/achter/links rechts neem aan van niet ???? en op sloop maar ff kijken en paar mee nemen ,of toch maar laten uitlezen ,word er een beetje .......vanSstennizZ schreef:markienbr schreef:jongens enig idee wat een abs sensor kost op de sloop ,en zit er verschil tussen links en rechts ??? passen er ook van andere merken op of alleen de mxjes groetten uit het zonnige brabant???????????????? Maar kijk dus eens of al je sensors goed zijn. Dus wiel eraf, motor starten en tegelijk even rommelen aan de sensor. Blijft het lampje nog steeds branden, dan is de sensor goed. Gaat het lampje uit, is de sensor dus kapot.
Wow wat een rommeltje.. Maarehh het is simpeler dan dat.. Als je het contact aan zet gaat je abs lampje branden. Als hij daarna netjes uit gaat is er niets aan de hand. Blijft hij aan, dán kan er een sensor kapot zijn.. Als ik me niet vergis kijkt de abs computer zelf of alles nog werkt.. Laat ik het anders zeggen, pas was er een bij mij kapot. Toen ging het abs lampje branden.. Nu doen ze het gewoon.
Rommelen aan de sensor zou ik niet doen. Kans dat je hem sloopt is vrij groot. Nieuw zijn die dingen haast niet te betalen en tweedehands varieerd het erg in prijs.
Let wel goed op dat er verschillende sensoren in omloop zijn! Mijn garage is bijna drie weken bezig geweest om dezelfde te vinden als kapot was.