Ivm met een defecte snelheidsmeter wil ik de hele teller unit gaan vervangen. Nu vraag ik mij af wat de beste manier is om de kmteller op de juiste stand te krijgen zodat hij overeenkomt met de huidige teller.
Of dit naar voor of naar achter afgesteld moet worden hangt natuurlijk af van de stand waar deze op staat als ik er eenmaal een nieuwe unit heb.
Wat mij ook opviel is dat er aan de achterkant van het dash wel een opening zit om een extra lampje in te draaien.
Het welbekende benzine lampje. Kan ik er hier gewoon een uit een oud dash indraaien?
heb nog in de buurt een cockpit liggen van een 323f, waar het lampje wel in zit.
Snelheidsmeter in cockpit. / reservelampje benzine
Moderator: Moderators
Het schiet natuurlijk niet op als ie niet gaat branden dan... Enig idee waarom dat dan niet gaat werken? of hoe dit wel werkend te krijgen is?
De meter stottert en schokt van waarde naar waarde tijdens het rijden, ik heb hem er al uitgehaald, en als ik hem voorzichtig ronddraai voel je dat hij ontzettend stroef loopt, en hier en daar blijft hangen zeg maar. het lijkt erop dat deze ook wat scheef zit.
De meter stottert en schokt van waarde naar waarde tijdens het rijden, ik heb hem er al uitgehaald, en als ik hem voorzichtig ronddraai voel je dat hij ontzettend stroef loopt, en hier en daar blijft hangen zeg maar. het lijkt erop dat deze ook wat scheef zit.
Ja idd, dan is het je meter die niet ok is.
De sensor die het lampje laat branden bij laag nivo in de tank is niet aanwezig. Of de draden er liggen betwijfel ik maar dat kan je zo uitpluizen als je kijkt welke kabels er naar je tank lopen.
De sensor die het lampje laat branden bij laag nivo in de tank is niet aanwezig. Of de draden er liggen betwijfel ik maar dat kan je zo uitpluizen als je kijkt welke kabels er naar je tank lopen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- zilverbird
- Co-Pilot
Ja niet aan beginnen heb ik ook niet gedaan als het verschil klein is laten zitten ..
Wat betreft de benzine lampje ken ik heb ik namelijk ook gehad zat bij mijn mazda ook niet in erg onhandig ja.
wel wat je nodig hebt is..
inderdaad het lampje met een rood mutsje op en je moet een gaatje maken waar het lampje kan door schijnen, of als je van de sloop er een kunt krijgen zo heb ik het gedaan een teller huis met al een lampje in voor de benzine meter,dit gedeelte over gezet in die van mij gebouwt ging perfect..p.s. dit kwam van een 1.6 teller huis af.
als het goed is liggen de kabels er bij mij wel...
wat je dan nodig hebt is een klein kastje dat aan de vlotter zit dit zorgt er voor dat het lampje aan gaat.
dat is alles dit moet je om bouwen naar de vlotter op jouw auto ik heb dit gedaan omdat mijn vlotter nog perfect werkte en ik een v6 heb van 98 de vlotter wat ik had gehaald kwam van een 1.6 af en die was van 92 vandaar wist niet of dat ging.
maar je ziet meteen wat je mist en dat moet je over zetten
zat er bij mij binnen 4 uurtjes in met klok gedeelte er bij
p.s. let wel op als je met het klok gedeelte bezich bent is zeer gevoelig spul
neem daar even de tijd voor
hoop dat je er wat aan hebt ...
werkt perfect bij mij nu lampje gaat aan als hij bijna leeg is wel zo makelijk nu...
groeten zilverbird
Wat betreft de benzine lampje ken ik heb ik namelijk ook gehad zat bij mijn mazda ook niet in erg onhandig ja.
wel wat je nodig hebt is..
inderdaad het lampje met een rood mutsje op en je moet een gaatje maken waar het lampje kan door schijnen, of als je van de sloop er een kunt krijgen zo heb ik het gedaan een teller huis met al een lampje in voor de benzine meter,dit gedeelte over gezet in die van mij gebouwt ging perfect..p.s. dit kwam van een 1.6 teller huis af.
als het goed is liggen de kabels er bij mij wel...
wat je dan nodig hebt is een klein kastje dat aan de vlotter zit dit zorgt er voor dat het lampje aan gaat.
dat is alles dit moet je om bouwen naar de vlotter op jouw auto ik heb dit gedaan omdat mijn vlotter nog perfect werkte en ik een v6 heb van 98 de vlotter wat ik had gehaald kwam van een 1.6 af en die was van 92 vandaar wist niet of dat ging.
maar je ziet meteen wat je mist en dat moet je over zetten
zat er bij mij binnen 4 uurtjes in met klok gedeelte er bij
p.s. let wel op als je met het klok gedeelte bezich bent is zeer gevoelig spul
neem daar even de tijd voor
hoop dat je er wat aan hebt ...
werkt perfect bij mij nu lampje gaat aan als hij bijna leeg is wel zo makelijk nu...
groeten zilverbird