[FAQ] AKP Keurings eisen 2009 & Toevoeging Mei 2009

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xtremer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
Type Mazda: Anders
Locatie: Breda
Contacteer:

[FAQ] AKP Keurings eisen 2009 & Toevoeging Mei 2009

Bericht door Xtremer »

Voor de mensen die zich vervelen en die de apk er nog een op willen na lezen :

Deze zijn beschikbaar op de RDW site.

Ze zijn wel moeilijk te vinden dus daarom de links :

Keuringseisen 2009

Klik hier om de pdf te openen

Aanvullende Permanente eisen 2009 :

Klik hier om de pdf te openen

Veranderingen in APK2 met ingang van 1 mei 2009

Klik hier om de informatie te openen

Controle aspecten APK rapport met ingang van 1 mei 2009

Klik hier om de pdf te openen

Dit zijn de A.P.K. Regels waar jouw auto op worden gekeurd.

Je moet de regels wel heel scherp lezen en houden.

Voorbeeld : Er staat ergens in de APK boek dat een U9 Auto een katalysator en een lambdasonde hebben, Nergens staat dat hij moet functioneren. Wel staat er dat je uitlaatsysteem compleet gasdicht moet zijn. en ook moet je auto voldoen aan de emissie eisen. Maar er staan NIET dat de katalysator MOET werken, Dus kan ook leeg zijn.


Voor alle APK regels waar APK keurmeesters zich aan moeten houden enz . kan je hier alles vinden

Klik hier

Nog een leuk weetje :

* APK Keurmeesters mogen niet met een hamer op je carrosserie kloppen omdat ze vermoeden dat er roest onder zit. Wel mogen ze bij een zichtbare roestplek er op kloppen om te kijken hoever het roest zitten. Ze mogen dus niet 15 cm naast dat gat ook kloppen met een hamer

* Sierverlichting (Zoals Neon) mogen tijdens de apk aanwezig zijn en aangesloten zijn. Ze mogen alleen niet branden tijdens de apk. (Gebruik is risico van gebruiker en taak van politie om te controleren op gebruik.)

* Tijdens de A.P.K. moet er gecontroleerd worden naast het Hoofdbrandstofsysteem ook gecontroleerd worden op de eventuele andere brandstof systemen (NOS??) Controleer deze systemen op een deugdelijke bevestiging, corrosie en lekkage.
Laatst gewijzigd door Xtremer op 28 mei 2009, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
Plaats reactie