Wat trekken we er zoal uit met de MX-3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

WhiteFinish schreef:200pk zal waarschijnlijk bijna niemand hier hebben. De blokken lopen in japan op hoger octaan en er zijn andere condities.

std hebben ze 240nm koppel. 290 zal je nooit halen.

Maar zoals ze vaak gezegd: Pk's kan iedereen roepen, dynosheet heb je hard bewijs


Wil niet teveel off topic gaan, maar is het noodzakelijk om met een kl-ze hoogcompressie in elk geval over te stappen naar euro 98 (ivm iets hoger octaan?)
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

noodzakelijk is een groot woord, is het bevoordelijker .... JA, hoger octaan is zeker wel fijn voor zo'n blok.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

vandeweek ff gesport tegen een maatje van me (Seat Leon 20VT)

0 tot 80 was ik sneller, en van 80 tot 110 hij daarna zat ik op zn bumper tot de 200 met wat gas over. hij kon niet aan de kant wegens te veel rechtsrijders :mrgreen: anders had ik um nogwel in kunnen halen! :) toen waren we maar gestopt, hij had er flink de balen in :mrgreen:
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

mazdamaster schreef:
mx3freak schreef:330i? weet je het zeker? ding heeft 231pk en 300nm koppel, geregelde top van 250 en een standaard sprint 0-100 in 6.5 sec. ...


zoveel verschil zit er dan toch niet met een klze..
mijn klze heeft ook meer dan 200 pk en 290 nm koppel.. en is van 0-100 in 6,5 sec.. dus het is mogelijk, hellemaal als er een goede chauffeur in de mx-3 zit


mickey mouse pk's dus.
die gegevens van de 330i zijn de standaard fabrieks gegevens.

wat de andere boys al zeggen, dyno run doen.

ik kan me herrinneren dat ooit eens 1 klze de 201 pk heeft gehaald op een dyno, de rest zat er dacht ik allemaal onder als ik me goed kan herrinneren.
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

ik ben er toch wel erg zeker van dat ik meer dan 200 pk heb . maar zal wel een keer een dyno doen.

ik heb met mijn 1.8 v6 al eens een dyno gedaan en toen had ik 142 pk dus 10 meer en dat zonder aanpassingen..
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

mazdamaster schreef:ik ben er toch wel erg zeker van dat ik meer dan 200 pk heb . maar zal wel een keer een dyno doen.

ik heb met mijn 1.8 v6 al eens een dyno gedaan en toen had ik 142 pk dus 10 meer en dat zonder aanpassingen..
zeker z'n flut bank op een evenement,, denk niet dat die dingen goed kloppen, als je kijke bij een profesioneele bank, die worden na elke Run gereviseert, z'n meeting speelgoed ding niet, die wijke allemaal 20 pk naar boven af,,

Heb al meerdere 1.8 24 kleppers gezien die daar bijna 150 aan raakte, en een normaale 1.6 16v met 110 had ineens 123 pk :roll: klopt dus niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

nee dit was geen flut bank. maar waarom is iedereen zo negatief hier??

Als je op members pagina kijkt heeft bijna iedereen 200 pk zelfs mensen met een klde of curved neck beweren dat te hebben ..

dus waarom zou ik het niet ECHT kunnen hebben met een longneck..
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Laat 1 ding duidelijk zijn, alle opgegevens pk's zijn speculaties, of het nou vanuit de fabriek is of van horen zeggen. Het enige wat echt uitsluitsel geeft is een professionele dyno run.


De dyno's op evenementen zijn een goede indicatie maar zijn niet altijd even betrouwbaar. Nu is een afwijking van 20 pk wel er hoog maar ga er maar vanuit dat ze iets afwijken. Maar is dat zo erg, lijkt mij van niet, je weet dat je voor 20-30 euro geen betrouwbare meting krijgt. En wat zegt het aantal pk nou werkelijk het blijft maar een relatief getal belangrijke is dat je de pk's goed op de weg krijgt. Het aantal pk is maar iets om onderling te vergelijken.




Je kunt nog zoveel pk's hebben, je hebt er alleen niets aan als je niet kan rijden.
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

BlackSheep schreef:. Het aantal pk is maar iets om onderling te vergelijken.

Je kunt nog zoveel pk's hebben, je hebt er alleen niets aan als je niet kan rijden.


Ben ik hellemaal met je eens..
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

mazdamaster schreef:nee dit was geen flut bank. maar waarom is iedereen zo negatief hier??

Als je op members pagina kijkt heeft bijna iedereen 200 pk zelfs mensen met een klde of curved neck beweren dat te hebben ..

dus waarom zou ik het niet ECHT kunnen hebben met een longneck..


dit heeft niets met negatief te maken, het merendeel (denk 90 %) heeft nog nooit op een dyno bank gestaan, laat staan een echt goede.
Maar het is nou eenmaal een feit dat mensen het erg snel veelste hoog inschatten, terwijl je het nergens op kan baseren.
Je mag uiteraard denken en speculeren wat je wilt, maar roepen van ik weet zeker dat ik meer heb dan dat is dus onzin.....
Als je het wel hebt heb je het zeker weten getroffen, maar een dynosheet liegt niet.
En die 20 pk is best goed mogelijk wat harry al noemde, zo ging het vorige keer ook op zandvoort met die mickey bank.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie