KL-ZE Hoog Compressie Turbo

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

klopt helemaal dennis,
maar ik geloof dat hij em zelf gewoon opnieuw wilde laten keuren om het helemaal street legal te houden.
Maar zeg gaan tegenwoordig ook weer op cilinders controleren e.d.
Maar wordt het nu ook in de gaten gehouden of de auto geblazen is orgineel of niet ? dat weet ik niet....
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Gezien de reacties is er toch niet veel mogelijk om me MX echt sneller te maken zonder radicale aanpassingen .
Ben wel bereid om er een zooi geld in te steken maarja zoals jullie al hebben begrepen ben ik niet echt goed met auto's (technische kennis enzo) .
Had het er ook over gehad om er achterwiel aandrijving van te maken dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal maar ook een heel andere prijs :P

Toch blijf ik nog wel even bij het Turbo gebeuren dus wie kan er precies een lijstje maken van wat ik nodig heb aan onderdelen ?

Weet inmiddels wel dat het allemaal aardig in de kosten kan gaan lopen maarja als je dit leuk vind hoort dat erbij toch ? :D
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

RichMX-3 schreef:klopt helemaal dennis,
maar ik geloof dat hij em zelf gewoon opnieuw wilde laten keuren om het helemaal street legal te houden.
Maar zeg gaan tegenwoordig ook weer op cilinders controleren e.d.
Maar wordt het nu ook in de gaten gehouden of de auto geblazen is orgineel of niet ? dat weet ik niet....


wie is ZE rich?
vroeger was het bij de keuring idd, zo als het aantal cilinders niet overeen kwam, dat het afkeur was, dat is niet meer zo!
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

maar dat hebben ze weer ingebracht heb ik laatst vernomen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Megasquirt (motormanagement)
Turbo
Grotere injectoren
AWR sollid motorsteunen
Downpipe
Blow off valve
626 krukas
wiseco zuigers
Colt Cams
Toga krukaslagers
Underdrive pully
Fidanza vliegwiel
Pauter/millenia rods
Stalen koppakking
Kleppenlifters
Retainers
Kleppen
Zuigerringen
externe oliepomp
Brandstofpomp
olie koeler
Oversized TB
Koppeling die het aankan

De dikgedrukte heb je ZEKER nodig, de rest zou gewoon mooi zijn
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ik zou het ook zeker niet doen zonder de rest......
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

En als ik alles zou halen van dat lijstje kan me motor zeker nog steeds kapot gaan omdat het eigenlijk geen turbo blok is ofnie ? :)

Had het er vandaag over met een maat van me en misschien kan het dan toch beter zijn als ik eens ga kijken naar achterwiel aandrijving + een TT blok van een Supra + de gewilde 6 bak natuurlijk .

Zal kwa kosten dan ook wel niet veel meer schelen denk ik zo , plus het feit dat ik dan een TT heb in me MX3 das toch bruut :P

Ik weet dat ik er luchtig over denk maar ik vind me MX toch wel een mooi ding en ben toch echt van plan om hem uniek te maken door er zoiets mee te doen .

Iemand ideen over achterwiel aandrijving en wat de basic zijn om dat eventueel waar te maken ?

Snap natuurlijk ook dat het veel kan kosten vooral omdat ik a-technisch ben op motorisch gebied maar toch wil wel graag dit jaar met een project beginnen dus hulp is welkom .

Herman
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als je zo'n 35.000 euri hebt uit te geven kan het wel.
Ik zal je uit de droom helpen, supra blok gaat never nooit in het motorruim van de mx-3 passen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Inderdaad, gaat nooit passen. Supra blok is te lang

Je zult ALLES moeten aanpassen, je moet een hele tunnel door je auto maken, je brandstoftank verplaatsen, je achteras aanpassen, je dashboard aanpassen want dat past allemaal niet meer door je motor en tunnel.

Voor 35k mag je blij zijn als het daarvoor goed is gebeurd. Er komt een heleboel testwerk bij kijken om te zien of alles past.

Je zou eventueel wel een sr20 turbo blok van een nissan sylvia erin leggen. Is ook heel snel te maken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Kijk het hoeft natuurlijk niet stuk te gaan, dat heb je samen met je
portomonee een heel eind in de hand!

Maar neem van mij aan dat met wat je ook gaat doen...

1.. .het geld kost (meer dan jij nu denkt)

2..Vermogen went!! (oftewel het zal nooit genoeg zijn)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie