Fluitend geluid na vervangen distributieriem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Fluitend geluid na vervangen distributieriem

Bericht door Condance »

Na het vervangen van de distributierieriem + spanrol van mijn mx-3 (1.6 sohc) hoor ik nu een fluitend geluid wat met het toerental mee gaat.
Weet iemand wat dit kan zijn?
mazda4life
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jan 2009, 17:24
Locatie: Horn(Limburg)

Bericht door mazda4life »

multiriemen niet voldoende gespannen??
of multiriem droog?(kun je nakijken door er wat wd40 op de riem te spuiten,is het geluid dan weg is de riem erg droog.)
Mazda MX3 1.8 V6
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Condance »

Heb de riemen juist goed opgespannen, en inspuiten heb ik ook al gedaan maar dat helpt niet... Ik denk zelf dat het de waterpomp of spanrol is, maar de spanrol is nieuw en de waterpomp heb ik nog niet eerder gehoord dus dan vind ik het raar dat hij nu opeens wel herrie zou gaan maken :roll:
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Is de waterpomp ook vervangen?

Als je lucht in het koelsysteem hebt, kan dit ook een soort gefluit opleveren, die met het toerental van het motorblok meegaat.
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Condance »

Nee, waterpomp is niet vervangen. Ik denk zelf dat het veertje van de spanrol tegen de riem aan loopt of zoiets, ga het vanavond maar weer open trekken, maar ik moet er nu wel naar m'n werk mee rijden dus ik hoop dat het heel blijft... :roll:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik zou geen wd40 op de riem spuiten, denk dat deze dan erg veel gaat doorslippen. Hoogstens op de spanrollen ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Condance »

Probleem opgelost, had het op m'n werk aan een collega gevraagd en die adviseerde me om eerst even de riem wat losser te zetten want hij had dat geluid vaker gehoord bij riemen die te strak staan, waarbij je de tandjes hoort zeg maar. Dit was dus ook het geval :bier:
Bedankt voor de tips
Plaats reactie