PipeCross Viper

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

JustrXk
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 dec 2007, 17:00

PipeCross Viper

Bericht door JustrXk »

ik heb onlangs een viper filter besteldt.
en wou graag mn eigen ervaring delen met mn mede clubleden.

+ punten :
- stille filter
- direct cold air intake (met ram air)
- echte carbon
- extra koppel onderin
- prijs (255 euro inc verzendkosten)

getest met mn mx-3 klze 2.5 laag compressie blok

reden van aankoop is omdat mn ouwe open filter(van 50 euro ofzo ) behoorlijk vies is geworden.

- punten:
- omvang filter om weg te werken.
- moeilijk ram air plaatsen voor mx-3

website:
http://www.pipercross.net/fastroad/

fotos install

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je hebt zo'n enorme rooie toeter nu aan de buitenkant op je voorbumper zitten??

damn.... :roll: :shock:

voor die paar pktjes en nm ging ik daar echt niet zo'n groot opzichtig ding doen al was het nog zo...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
JustrXk
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 dec 2007, 17:00

Bericht door JustrXk »

idd voor somige mensen is het geen gezicht maar ik kies liever performance boven looks.

had 100 km gemaakt zonder ram air en 100 met.

temperatuur verschil van van mn cold air intake buis was echt groot

zonder was mn cold air buis (niet de inlaat spruitstruk) iets van 50 - 60 graden (ik kon m amper vast pakken)

en zonder was het rond buiten temperatuur. (scheelt 30 graden )

qua performance verschil merkte ik ook dat mn auto veel sneller en vloeiender doortrok. (en stiller)

ik was zeer pesimestisch of dit instal verschil zou maken met een normaal openluchtfilter. (kort coldair intake). maar het verschil is heel duidelijk te merken.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

+ punt de prijs??
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Vind de viper kits super mooi :)

Alleen even een kleine opmerking: De manier waarop je vaf is gemonteerd zal deze redelijk snel kapot gaan of je ecu verkeerde info geven. Zou proberen hem iets rechter te monteren.


Een andere vraag. Waarom heb je de intake aan de zijkant van je bumper gemonteerd en niet aan de voorkant waar je meer rijwind hebt?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

Bericht door MX3Pioneer »

dacht ik ook al aan, zit namelijk al een mooie brievenbus in de bumper :P
JustrXk
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 dec 2007, 17:00

Bericht door JustrXk »

heb m aan de zijkant geplaats zodat ik zo min mogelijk rotzooi kan opzuigen als ik op snelweg rijdt.

het enige plek waar ik m voorin kan monteren is tussen mn knipperlicht en mn mistlamp. (en dat vind ik erg laag )

totzover ik weet werkt ram air pas op hoge snelheid (130 + om druk te creeren ) ..

dus voor mij is het meer "cold air" dan ram air.

verschil is nog steeds heel duidelijk te merken in performance. ben er echt byzonder blij mee
Gebruikersavatar
Xtremer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
Type Mazda: Anders
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Xtremer »

WhiteFinish schreef:Vind de viper kits super mooi :)

Alleen even een kleine opmerking: De manier waarop je vaf is gemonteerd zal deze redelijk snel kapot gaan of je ecu verkeerde info geven. Zou proberen hem iets rechter te monteren.


Een andere vraag. Waarom heb je de intake aan de zijkant van je bumper gemonteerd en niet aan de voorkant waar je meer rijwind hebt?


Hoe zit dat dan in de bochtenwerk ? Gaat hij daardoor ook kapot ??? :nut:


Mijn vaf zit zo sinds ik mijn Green Air Kit heb, Special voor de mx-3.
Na 2,5 jaar is de vaf nog steets niet kapot, de auto heeft geen problemen. ;)
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je motor loopt veel slechter dan normaal.
Er zit nl een kogel in de vaf die open en dicht gaat. Als jij hem omlaag hangt trekt de zwartekracht al voor een deel aan die kogel en niet de veer die er normaal inzit.

Bij mij is het uiteindelijk de oorzaak geweest van een ongekend hoog CO probleem met apk.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

WhiteFinish schreef:Je motor loopt veel slechter dan normaal.
Er zit nl een kogel in de vaf die open en dicht gaat. Als jij hem omlaag hangt trekt de zwartekracht al voor een deel aan die kogel en niet de veer die er normaal inzit.

Bij mij is het uiteindelijk de oorzaak geweest van een ongekend hoog CO probleem met apk.


ik denk dat hij daar niet heel gevoelig voor is!
aangezien er ook allerlei krachten op komen te staan met rijden!
Plaats reactie