dashboard

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
sjipke
New member
New member

dashboard

Bericht door sjipke »

HALLO, beste mazda fans...
Ik ben er sind kort ook 1 geworden, en heb sinds eenweek een 6-pitter gekocht..
ondanks dat het een hele leuke auto is om te zien, scheelt er wel het 1 en ander aan , wat ik graag wil repareren.
de problemen waar ik tegen aan loop zijn:
getikker als de motor warm is, maar daar heb ik hier al de oplossing voor gevonden.
verder zijn de achterste remschijven..gedeeltelijk verroest, oorzaak: scheef afslijten van de remblokken, of een vaste remklauw... ook hier kan ik me wel mee redden, de minimale dikte mag 8 mm zijn.. en ik ga ze een beetje afdraaien zodat ze weer eentijdje mee kunnen, mits ze dik genoeg zijn.
Maar mijn grootste probleem is, dat de helft van mijn dashboard niet goed werkt, met name:
de toerenteller
en de lampjes die aangaan wanneer de auto op kontakt gaat..
heb vandaag bij een sloper een andere komplete klok in gebouwd, maar deze deed hetzelfde... geen rpm's te zien en de 2 lampjes of misschien wel 3(ABS), doen het ook niet....
wie kan mij hiermee op weg helpen, en zoja is het miss ook een kwaaltje van de mx3 v6 ?...
verder vind ik het een schitterende auto, alleen het geluid al...
qua verbruik valt ie me eenbeetje tegen, en ook dat heb ik al gelezen dat de V6 een beetje gebruikt... je moet er wat voor over hebben, maar het weegt niet op met het rijplezier.. dus wil ik graag me mazdaatje weer in hele goeie staat hebben.....

nogmaals, ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen...
en alvast bij voorbaat dank

Daniel
Matrover
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Matrover »

hee,

welkom!!
wat was het probleem van het tikken, heb het ook wel is ;)

Grtz
sjipke
New member
New member

tikken

Bericht door sjipke »

Hoi hoi,
het tikken, stond ook al op het forum en houd in dat de spanrollen bijna af zijn..., van de distributie riem of die ernaast zit..

groetjes terug, en als je mij nog kunt helpen met mijn toerenteller probleem, dan hoor ik het graag..

Daniel
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Sja, dat lijkt me toch nakijken op kabelbreuk. Als je al een ander dash hebt geprobeert moet dat in ieder geval goed zijn.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie