Wat trekken we er zoal uit met de MX-3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

Simonsezz schreef:'Hey mensen,

Ik heb laatst flink liggen trappen tegen golf 3 vr6 ( gewoon binnendoor en op de autosnelweg). Tot mijn verbazing ging het steeds precies, maar dan ook precies gelijk op. En dat terwijl ik een 2.5 laag compressie klze blokje heb. :? Vind het zelf een beetje vreemd want het rekensommetje is vrij eenvoudig. Het vr6 blok van die vriend is wel een halfjaartje geleden compleet gereviseerd en heeft een spaghetti spruitstukje daarachter een redelijk goed uitlaatsysteem maar goed. :roll:

Ondanks deze teleurstelling denk ik dat er niets mis is met mijn blokje, maar kan het misschien zijn dat de originele brandstofpomp (van de 1.8) eigenlijk niet sterk genoeg is? Ik heb nu maar voor de zekerheid toch zo'n walbro besteld...

Auto's die ik al vaak eruit heb gereden zijn vooral bmw 3.25 en dat blijft altijd leuk....


wat is er dan precies vreemd??
even a broken clock gets to be right twice a day.
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Als je brandstofpomp te weinig doet had je waarschijnlijk al schade gehad.
Je weet ook niet wat er met die VR6 is gebeurd? Wellicht een 2,9L met chip. Een laag compressie blok heeft over het algemeen niet snel meer dan 200 pk dus vreemd is het niet. Het is pas vreemd als die gast een 1.4 heeft met een VR6 logo :mrgreen:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Simonsezz
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Simonsezz »

Nou fullsize ik kan je vertellen dat het hier om een normale 2.8 vr6 gaat, type I uit 92. Deze hebben standaard 174pktjes en zijn een dikke 100kg zwaarder dan de mx-3.

Nou wat ik er vreemd aan vind is juist dat het zo gewaagd aan elkaar is, terwijl de mx-3 klze lichter is, meer vermogen heeft, een betere versnellingsbak en kortere gangen.

Om mijn geweten te sussen heb ik toch maar een dynorun gedaan verleden week, hieruit blijkt dat m'n blokje momenteel 178pk heeft en 214nm. Dat viel me aan een kant mee, maar ook weer een beetje tegen, als je bedenkt dat je hem juist inbouwt om die 190 of 200pk onder de kap te hebben..

Ik vraag me serieus af of dit nu aan m'n blokje ligt of de grootste meerderheid klze-rijders dit heeft? Ik kan me voorstellen dat er een hoop mensen zijn die het zo wel goed vinden en geen dynorun doen om zeker van hun vermogen te zijn.

Misschien dat de standaard uitlaat van de mx-3 ( ja deze heb ik er nog steeds op) dat die misschien iets teveel tegenhoudt? Of zoals eerder gezegd de k8 benzinepomp? Als iemand ideeen heeft of weet wat het zou kunnen zijn hoor ik dat graag, alle hulp is welkom...

Ik hoop dat de Walbro 255hp misschien iets positiefs teweeg gaat brengen.

Grtzz
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

178pk aan de krukas of aan de wielen... enorm verschil namelijk he... als je 178 aan de wielen hebt is het een erg goed rendement hoor

aan de krukas, tsja dan staat er ergens iets niet goed, maar indien je benzinepomp gewoon nog goed is zal die walbro totaal niks extra's brengen.

je hebt de gewone injectoren er nog in, enige wat je nu doet is die naar hun max dutycycle toesturen, wil je dan meer vermogen ( bijv icm een turbo) dan neem je andere injectoren

standaard uitlaat compleet? dus ook geen andere einddemper, katvervanger of headers?

wat voor ecu rijdt je nu mee? KL31/36?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

die golf weegt ong 1170kg en heeft 235nm, redelijk logisch dus dat het behoorlijk gelijk opgaat...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Ik heb toch gehoord dat het erg verstandig is een grotere brandstofpomp (icm brandstofdruk regelaar) te halen voor de KLZE. Grotere injectoren kunnen ook helpen met meer vermogen. Dit omdat de K8 apparatuur veel te arm is voor de KLZE! Kan dus ook schadelijk zijn met een lean mix te rijden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

voor een stock KLZE kan de benzinepomp het best wel trekken.. de injectoren die in de ZE zitten zijn zowieso groter als die op de k8 dus dat is ook afdoende ( zou ook mooi vreemd zijn als dat niet zo was)

grotere injectoren bijvoorbeeld de millenia S injectoren plaats je alleen als je meer vermogen gaat creeren ( turbo of NOS)

enige manier om er goed achter te komen of je mengsel arm is is een breedband monitor te plaatsen en te zien hoe je A/F mengsel is. het is en blijft nu gissen waar het probleem zit.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

koppel scheelt al een heel stuk meer dan pk's.
Ik reed laatst tegen een s14 met een goede 350 pk waarvan zo'n 300 op de wielen met een koppel van 265 Nm

Mijn pk's zitten op 290 met een koppel van 365 Nm ging gewoon gelijk op.

En idd als je 178 pk op je wielen hebt heb je zeker weten een goed rendement !
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

woytek schreef:Ik heb toch gehoord dat het erg verstandig is een grotere brandstofpomp (icm brandstofdruk regelaar) te halen voor de KLZE. Grotere injectoren kunnen ook helpen met meer vermogen. Dit omdat de K8 apparatuur veel te arm is voor de KLZE! Kan dus ook schadelijk zijn met een lean mix te rijden!


Klopt niet helemaal Woytek.
Je normale brandstofpomp kan het makkelijk aan. Tevens zijn ook de KL injectoren groter (220cc p/stuk).
Helemaal als je met een kl31/36 ecu rijdt is je motor eigenlijk wat aan de rijke kant afgesteld.

Daarbij komt nog eens dat je een brandstofdrukregelaar hebt na je benzinerail. Zolang die nog stock is zal je nooit wat hebben aan een walbro benzinepomp.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Simonsezz
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Simonsezz »

Hallo allemaal, allereerst bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de statistieken van dynorun even nagekeken en ik 107kw op de wielen (Power Tyre) en 131 op de krukas ( tenminste dat denk ik want er staat bij "Corrected power DIN"). Dus als ik jullie reacties zo lees, vrees ik dat er toch echt iets mis is.

Ik zal voor de duidelijkheid even wat specs geven:
-laagcompressie millenia klze (190pk?)
- Kl-31 ECU ( 100% echt, speedlimiter was nog aanwezig)
-Originele luchtfilter K8 (heb ook green air maar geen cold air intake
vandaar)
- Originele uitlaatspruitstukken k8
- Katvervanger met sportdemper van jeroentje
- Imitatie originele middendemper en einddemper (k8)
- Olie 5w30
- Benzinepomp k8


Tsja en 178 pk op de wielen heeft volgens mij geen enkele standaard klze, als je zo een rendement weet te halen uit een motor die 190pk op de krukas levert kun je volgens mij bij menig autofabrikant wel werk vinden. 12pk verliezen van krukas naar wielen is vrijwel onmogelijk voor een "ouderwets " klze-blok.

Maar helaas denk ik inderdaad dat er bij mij toch iets mis is. Morgen maar eens de benzinepomp verwisselen op hoop van zegen

:roll:
Plaats reactie