Altezza's

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pijnanzi
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 feb 2008, 17:27
Locatie: erica

Altezza's

Bericht door pijnanzi »

Vorige week 2e hand's chrome altezza's besteld, deze waren al dicht gekit door de vorige eigenaar, mja zoals jullie dus al raden.. wel weer last van veel condens. nu lees ik verschillende oplossingen. Of opnieuw kitten of een gaatje achterin boren. eigelijk 2 tegenovergestelde methodes. maar nu is mijn vraag welke van de 2 zou ik nu het beste kunnen toepassen ook aangezien ze al gekit zijn.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

als ze al gekit zijn ( en er vanuit gaand dat dit goed is gedaan) dan is een gaatje boren misschien een betere oplossing.

stel dat er veel vocht inzit wat gaan condenseren doordat de lampen oplichten dan kan het geen kant uit...

met een gaatje erin kan het gewoon ventileren en kan het vocht eruit
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 180
Lid geworden op: 03 mar 2008, 09:44
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Condance »

Kan je niet een klein zakje met van die vochtopnemende korrels erin doen, die bij veel verpakkingen van apparatuur zitten? Achter de fitting bedoel ik dan waar je ze niet ziet
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

de lampjes zitten niet open en bloot in de behuizing, zit nog een stukje glas voor..

dus als je de buitenste glasplaat eraf zou halen zijn de lampen nog afgeschermd.

dus die optie zou totaal niks uithalen, plus dat er al haast geen ruimte is
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 aug 2008, 21:52

Bericht door Benny »

ik zou gewoon even transparante kit halen en hem even langs het randje halen opnieuw, eventueel aftapen met schilderstape eerst ofzo. zo heb ik het bij de mijne ook gedaan en dat werkt prima.
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

en zou als je een gaatje wilt maken niet het gaatje boren maar even de soldeerbout erop zetten, heb je ook geen slijpsel erin zitten
Afbeelding
Plaats reactie