Alarm en knipperlichten

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joram

Alarm en knipperlichten

Bericht door Joram »

Ik heb even een poosje zitten zoeken op dit forum, maar kan niet echt iets vinden wat mijn (mogelijk?) probleem beschrijft.

Ik heb een Mazda MX-3 (duh ;)) 1.6i uit 1998. Hier zit een CV in met een alarm en startonderbreker en dat allemaal i.c.m. zo'n mooie afstandbediening (met nieuwe batterijen).

Ik kan mijn auto gewoon van het slot halen en op slot doen en het alarm e.d. gaat er ook allemaal af.

Situatie 1: Als ik in de auto zit en ik doe het op slot en alarm erop (remote), dan reageert het alarm niet op de censoren. Althans...er gaat geen alarm o.i.d. af.

Situatie 2: Ik heb 2 keer geconstateerd dat zo vanuit het niets (auto staat geparkeerd en op slot) dat de knipperlichten even gaan knipperen (goed 30 seconden ofzo). Dit terwijl ik niet aan de afstandbediening zit en er een grote afstand daartussen is :). Ik heb het helaas net niet bij de auto gered om te checken of de auto ook van slot is tijdens dat knipperen. Toen het knipperen over was, was alles wel in orde. Ook de deuren en alles zitten goed dicht en op slot.

Ik weet helaas even niet wat voor systeem het is en waar ik dat uit kan opmaken.

Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen?
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Contacteer:

Re: Alarm en knipperlichten

Bericht door Condance »

Joram schreef:Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen?

Zou beginnen met een ander alarm in te bouwen, Camco bijvoorbeeld.
Vaak blijf je gezeik houden met (goedkope) alarm systemen die niet goed zijn ingebouwd, beste oplossing is dan zelf een goed alarm inbouwen
Joram

Bericht door Joram »

Ik heb even gekeken op de Camco website. Inderdaad niet duur. Voor 99 euro heb je al een leuk systeem.

Is het inbouwen enigzins goed te doen, of is het handiger om het uit te besteden wanneer je er niet zo veel van weet?
Joram

Bericht door Joram »

Op mijn remote staat Texalarm. Ik ga er vanuit dat dat het alarmsysteem is.
Condance
Co-Pilot
Co-Pilot
Contacteer:

Bericht door Condance »

Als je weet hoe het alarm werkt en er een beetje verstand van heb is het wel te doen, maar anders zou ik er zelf niet aan beginnen. Dan kan je het beter laten uitbesteden. Kost wat, maar als je auto gestolen of leeggehaald wordt kost dit nog meer ;)
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zoek maar eens op het forum naar alarm of camco.

Er zijn een aantal leden die ze voor een mooi ledenprijsje inbouwen en heb je nog een mooie dag ook nog :bier:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Joram

Bericht door Joram »

Thanks voor de tip! Zal zeker nog ffies gaan zoeken :).

En nu ga ik even mijn profielen op deze site bijwerken :D.
Plaats reactie