In/uit bouwen klze

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

In/uit bouwen klze

Bericht door MX3Powerr »

Hey weet iemand hoeveel uur het is om een motorblok eruit te krijgen en er weer in.Mijn klze moet er namelijk uit want spanrol is vast gelopen en is de bout uit het blok geslagen, dus moet er nieuw draad in worden getapd maar er is te weinig ruimte.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Misschien is het niet nodig om je hele blok eruit te halen maar alleen een of een paar motorsteunen. Als je het blok dan net kunt takelen / zakken zodat je er wel bij kunt bespaard je een hoop tijd.

Ja, er zijn mensen die een motorswap in 7 a 8 uur gedaan hebben. Maar helemaal een eerste keer zou ik toch zeker op het dubbele rekenen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

WhiteFinish schreef:Misschien is het niet nodig om je hele blok eruit te halen maar alleen een of een paar motorsteunen. Als je het blok dan net kunt takelen / zakken zodat je er wel bij kunt bespaard je een hoop tijd.

Ja, er zijn mensen die een motorswap in 7 a 8 uur gedaan hebben. Maar helemaal een eerste keer zou ik toch zeker op het dubbele rekenen.


Ik had het nog nooit eerder gedaan en alleen met eruit halen was ik al 1 lange dag bezig, zoals whiteFinish al zegt blok laten zakken motorsteunen los, rechter voorwiel eraf, db van te voren los halen en dan moet je zo bij de spanner kunnen.

het blok hoeft geloof ik maar 5 cm te zakken en dan kan je er al bij.

suc-6
Plaats reactie