Hoe groot is ideale uitlaatsysteem?
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Hoe groot is ideale uitlaatsysteem?
Ik ga binnenkort een rvs uitlaat syteem maken, weet iemand wat de ideale grootte hiervan is? Ik heb inmiddels obx rvs-headers gemonteerd, op een klze.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Re: Hoe groot is ideale uitlaatsysteem?
BruteFrits schreef:Ik ga binnenkort een rvs uitlaat syteem maken, weet iemand wat de ideale grootte hiervan is? Ik heb inmiddels obx rvs-headers gemonteerd, op een klze.
Als je N/A blijft rijden is 60mm voldoende.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Heel veel over gelezen en de meningen blijven toch verdeeld
Van belang is dat het mandrel bendt is (op elk punt in het uitlaatsysteem dezelfde diameter, dus ook bochten etc).
De een zegt 2,25" de ander 2,5". Ik heb een 2,5".
Hoe groter de uitlaat, hoe meer vermogen in hogere toeren. (en andersom uiteraard, hoe kleiner hoe meer vermogen in lagere toeren)
Van belang is dat het mandrel bendt is (op elk punt in het uitlaatsysteem dezelfde diameter, dus ook bochten etc).
De een zegt 2,25" de ander 2,5". Ik heb een 2,5".
Hoe groter de uitlaat, hoe meer vermogen in hogere toeren. (en andersom uiteraard, hoe kleiner hoe meer vermogen in lagere toeren)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Je zegt eerst dat mandrel bent belangrijk is en vervolgens ondermijn je dat direct door 3 verschillende diameters te noemen wat mogelijk is
Bedrijven die mandrel kunnen buigen zeggen natuurlijk dat het erg belangrijk is. Daar waar ze het niet kunnen wordt het als verwaarloosbaar beschouwd.
Er is geen uitlaten boer die de R waarde van zijn bochten weet. Alleen de grote fabrikanten weten het van de complete systemen omdat die er het geld voor hebben om te dyno testen en er aan te rekenen.
Ik zeg verwaarloosbaar zolang de bochten niet beduidend kleiner zijn dan de hoofddiameter.

Bedrijven die mandrel kunnen buigen zeggen natuurlijk dat het erg belangrijk is. Daar waar ze het niet kunnen wordt het als verwaarloosbaar beschouwd.
Er is geen uitlaten boer die de R waarde van zijn bochten weet. Alleen de grote fabrikanten weten het van de complete systemen omdat die er het geld voor hebben om te dyno testen en er aan te rekenen.
Ik zeg verwaarloosbaar zolang de bochten niet beduidend kleiner zijn dan de hoofddiameter.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer