mijn winterproject.... klze compressor

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

michelangelo
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
Locatie: Deventer

Bericht door michelangelo »

Afbeelding

Eindelijk; de piping zit er bijna volledig in, alleen nog wachten op mijn bestelde Apexi bov en dan de aftakking hiervoor erop lassen samen met de sensor van de Mapecu en dan is dat afgerond.
En dan natuurlijk het aanpassen van mijn Mazdaspeed voorbumper, hier moeten cut-outs in gemaakt worden voor de piping....hopelijk gaat dat in één keer goed...zou toch zonde zijn.

Afbeelding

Het wachten is dan op de bestelde Walbro (heb de verkeerde gekregen, nu hebben ze hopelijk de juiste afgestuurd.)

Nu de sensoren voor de wideband nog in de uitlaat monteren en dan op naar Jeroentje voor het aansluiten van de Vems wideband en de Map-ecu.

Hierna eerst gewoon drukloos rijden en 260cc injectoren en de walbro monteren.
De Fpr goed inregelen met de wideband.

En dan eindelijk op naar de testbank, voor het inlezen van de maps.

Heel misschien red ik het voor de 30ste maart.....hoop ik.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

ook goed dat je voor push fans bent gegaan dat geeft je tenminste de ruimte om de kompressor goed te plaatsen.
You ask any ricer, any serious ricer. It doesn't matter if the other guy is racing or not. Winning is winning
Gebruikersavatar
Mashamoto
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 458
Lid geworden op: 17 sep 2004, 21:25
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Mashamoto »

michelangelo schreef:Afbeelding

Eindelijk; de piping zit er bijna volledig in, alleen nog wachten op mijn bestelde Apexi bov en dan de aftakking hiervoor erop lassen samen met de sensor van de Mapecu en dan is dat afgerond.
En dan natuurlijk het aanpassen van mijn Mazdaspeed voorbumper, hier moeten cut-outs in gemaakt worden voor de piping....hopelijk gaat dat in één keer goed...zou toch zonde zijn.

Afbeelding

Het wachten is dan op de bestelde Walbro (heb de verkeerde gekregen, nu hebben ze hopelijk de juiste afgestuurd.)

Nu de sensoren voor de wideband nog in de uitlaat monteren en dan op naar Jeroentje voor het aansluiten van de Vems wideband en de Map-ecu.

Hierna eerst gewoon drukloos rijden en 260cc injectoren en de walbro monteren.
De Fpr goed inregelen met de wideband.

En dan eindelijk op naar de testbank, voor het inlezen van de maps.

Heel misschien red ik het voor de 30ste maart.....hoop ik.


De Apexi Bov is niet aan te raden Michel, dit spreek uit evaring, heb nu een Trust Greddy, bevalt veel beter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

En zijn de problemen met je alarm van jaf verholpen?
Later, zo rond een uur of 16.00, deed alles het weer normaal. Had
weer bereik vanaf de andere kant van het terrein en alles deed het weer
zoals het moest doen.
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Ik vond het erg gaaf om het te zien!! 8)
Helaas heb ik hem niet horen lopen, maar dat komt nog wel! :mrgreen:
Dat geluid van zo,n sc is zooo g :oops: l :bouncered: :bier:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
OutlaW666
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 dec 2006, 22:05
Contacteer:

Bericht door OutlaW666 »

is this project dead ?
SC is something perfect for our cars, because we need that low RPM force
In order to get the SC , do i need to change the VRIS in the car ?
If you dont, then it's .... SC for low RPM and VRIS for high RPM
allways torque pull :)
ET: 15.567 @ 136 kmh (84 mph)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

OutlaW666 schreef:is this project dead ?
SC is something perfect for our cars, because we need that low RPM force
In order to get the SC , do i need to change the VRIS in the car ?
If you dont, then it's .... SC for low RPM and VRIS for high RPM
allways torque pull :)


car is up for sale ( excl the eaton setup) but with a turbo kit now.

believe he had problems getting boost right this year at JAF, never heard anything about it afer that
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
michelangelo
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
Locatie: Deventer

Bericht door michelangelo »

Klopt, ik had problemen met het constant krijgen van de druk.
Het bleek terug te voeren naar het inlaatspruitstuk en vooral het wisselende volume hiervan door het vris.
Omdat de druk van de compressor vrij laag is krijg je bij het openen van de vriskleppen volumevergroting en dit resulteerde in een erstig wisselende druk en zelfs vacuum.
Het was te verhelpen door een ander spruitstuk (ik heb 2 1.8 spruitstuykken liggen om ze te verlassen tot 1 maar heb dit ook wegens tijdgebrek gelaten voor wat het was) te maken maar hierdoor vervalt het vris voor mij geen optie en doodzonde van mijn geheel gepolijste inlaatspruitstuk.
Ik heb er toen uiteindelijk voor gekozen om toch te gaan voor de turbo set-up maar deze ligt nog deels helmaal nieuw in mijn garage wegens tijdgebrek helaas.
En nu staat hij te koop......straks voor onderdelen als hij geen nieuwe baas vindt :cry:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Een turbo heeft toch ook moeite met vris?

Je zou ook gewoon de vris kleppen uit je spruitstuk kunnen halen (of met tyreps open zetten)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
michelangelo
New member
New member
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mar 2006, 12:05
Locatie: Deventer

Bericht door michelangelo »

Nee, een turbo kan het prima hebben zeker het formaat wat ik heb gekocht een T3/4, de compressor heeft een veel kleinere luchtverplaatsing met minder druk, en kan deze ook moeilijk op peil houden na bijvoorbeeld opschakelen wanneer de gasklep dicht gaat en hierna weer vol open, hier word ook vaak een bypassklep gebruikt om de druk constant te houden.
Turbo van dit formaat kent dit probleem niet.
Vris kleppen open zetten of dicht heb ik natuurlijk ook geprobeerd, gewoonweg het volume van de kortste weg door het spruitstuk is eigenlijk voor de door mij gebruikte compressor te groot.
ik had een zg M45 hybride een M62, geschikt tot 2,4liter, maar eigelijk met het volume van het inlaatspruitstuk, intercooler en piping kwam ik samen met de inhoud van de klze op 3 liter of meer. (ik ben er van overtuigd dat het wel werkt op een 1.8 ironisch genoeg, met de eerdergenoemde bypass, zoals ook gebruikt op alle 2.0 lexus is200's)
Dat betekent dat je een m90 eaton moet gebruiken, en die paste gewoonweg niet.
Ik heb echt alles afgewogen, en besloten dat het voor mij einde verhaal was met de compressor... icm de klze
Plaats reactie