Hoi allemaal,
Ik heb een stuk afgebroken sleutel in mijn linker deur slot zitten, en wilde geen ander slot er in zetten vanwege extra sleutel probleem. Dus heb ik er een CentraleVergrendeling kit in gezet.
Nu is mijn vraag waar zijn de draden die aangeloten moeten worden op de CV schakelaar/ontvanger om de knipper lichten aan te sluiten.
Ik had gedacht om de relais die de 4 weg gevaren knipperlichten aan stuurt, aan te sturen via de draad van de CVontvanger, is dat een mogelijkheid??
Heeft iemand misschien foto's van het schema hiervoor van een 1992 MX-3 V6?? Ik heb wel een schema van de latere versie gevonden maar niks van de 92-93 modellen.
Graag info of url's
Met vriendelijk dank,
Rob
knipper of STADSlichten aansluiten op goedkoop CV setje
Moderator: Moderators
knipper of STADSlichten aansluiten op goedkoop CV setje
Laatst gewijzigd door cooknl op 10 dec 2008, 10:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb die howto gevonden maar als je daar de beschreven groen wit en zwart draden gebruikt gaat het natuurlijk niet goed want daar verbind je de knipper l/r met elkaar en dat is niet wat 9ik zoek.
Ik wil graag de stadslichten aan zetten met het gele draadje van de AUTOSTYLE control unit type 166F. Zit naar het schema van de mazda te kijken wat betreft de Parking lights, ik denk dat dat de stadsluichten zijn.
Maar die worden weer met de TNS relais gestuurt, dus zou ik dan die TNS relais moeten bekrachtigen met de gele draad van de control module??
Graag uitleg wat ik nu precies moet doen want ik zie door de bomen het bos niet meer
.
BTW de auto waar ik de AUTOSTYLE module in heb gebouwd isn een 1992 er zonder CV A/B, dus alleen met de sleutel werkt het op de RECHTER DEUR want daar zat alleen een motortje.
Mijn afstands bediening werkt nu zeer goed alleen wil ik nu dus nog mijn Stadslichten aan en uit laten gaan met de gele draad van de Control Unit 166F.
Rob
Ik wil graag de stadslichten aan zetten met het gele draadje van de AUTOSTYLE control unit type 166F. Zit naar het schema van de mazda te kijken wat betreft de Parking lights, ik denk dat dat de stadsluichten zijn.
Maar die worden weer met de TNS relais gestuurt, dus zou ik dan die TNS relais moeten bekrachtigen met de gele draad van de control module??
Graag uitleg wat ik nu precies moet doen want ik zie door de bomen het bos niet meer

BTW de auto waar ik de AUTOSTYLE module in heb gebouwd isn een 1992 er zonder CV A/B, dus alleen met de sleutel werkt het op de RECHTER DEUR want daar zat alleen een motortje.
Mijn afstands bediening werkt nu zeer goed alleen wil ik nu dus nog mijn Stadslichten aan en uit laten gaan met de gele draad van de Control Unit 166F.
Rob
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Dus je hebt je knipperlichten nu goed aangesloten?
Dat is namelijk waarom je vroeg in de eerste post.
Van de stadslichten is een goede zeg. Zou je eigenlijk in het werkplaatshandboek moeten opzoeken of aan het meten gaan met een multimeter wanneer op een bepaalde zekering/draad stroom komt te staan.
Van de stadslichten is een goede zeg. Zou je eigenlijk in het werkplaatshandboek moeten opzoeken of aan het meten gaan met een multimeter wanneer op een bepaalde zekering/draad stroom komt te staan.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
WhiteFinish schreef:Dus je hebt je knipperlichten nu goed aangesloten?
Ja die zijn weer origineel, want toen ik daar de gele draad van de autotech op aansloot ging de gevaaren schakelaar kapot. De gevaren schakelaar uit elkaar gehaalt en het door gebrande baantje weer gezoldeert en die doet het weer.
Dus eigenlijk is alles standaard behalve dat er nu een CV op a/b in zit, die werkt, maar geen verlichting die knippert, als hem op of van slot doet.
En dat laatste dat stadslichten of iets dergelijks moet ik nu nog aan de praat zien te krijgen, met die gele draad van de CV module. Op de gele draad staat als je open of dicht doet een plus signaaltje van 1 keer aan of als je open doet, 2 keer aan. Of zoiets dergelijks, kan andersom zijn.
Voor de stads lichten te gebruiken ,moet ik dus de Relais vinden (schijnt de TNS relais te zijn), en die dan via de gele draad van de CV module op de spoel PLUS aansluiten van de TNS relais.
Of er dan nog een diode in de plus draad van de TNS relais moet weet ik niet, ik denk het niet maar weet dat niet zeker.
Als je andere manieren of ideeen hierover hebt, ben ik erg benieuwt.
Rob