Startonderbreker..Defect?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sieb
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jan 2008, 17:46
Locatie: Terneuzen

Startonderbreker..Defect?

Bericht door Sieb »

heey jonges! mijn startonderbreker doet het maar heel traag, moet de knop lang inhouden en als het goed is gaat hij er na 5 min. af.. in t begin deed hij het heel goed, maar na 3 maanden 10 batterijtjes gebruikt te hebben ben ik dit wel beu, dus luidt mijn vraag..KAN je de startonderbreker er af halen? En wat zijn de nadelen hiervan?
Groete Sieb.
1.8 V6 Don't mess around..
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

misschien even of iemand in de buurt raadplegen die handig is met electronica of even naar een alarm inbouwcentrum gaan in de buurt..

gaat het trouwens om de originele onderbreker of een later geplaatst model?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Sieb
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jan 2008, 17:46
Locatie: Terneuzen

Bericht door Sieb »

Het gaat hier volgens mij om de originele, er zitten ook sleutels bij de auto met de afstandsbediening er aan.. Maar ben het zo beu dat ik het er het liefste af wil hebben! Hier in de buurt is ook een mazda garage, misschien dat ik daar even naartoe kan gaan. Maar weet je wel OF het er af te halen is? Groetjess
1.8 V6 Don't mess around..
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

eraf halen zal vast niet het grootse probleem zijn :mrgreen:

bij nieuwere mxjes zit de startonderbreker volgens mij in een chipje IN de sleutel, dus als het een los kastje is dan is de kans groot dat het aftermarket is.

is het alleen startonderbreker of ook alarm/centrale vergrendeling?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Sieb
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jan 2008, 17:46
Locatie: Terneuzen

Bericht door Sieb »

ook alarm en centrale vergrendeling, maar dat werkt niet meer, krijg het in ieder geval niet voor elkaar :? in het begin deed ik m altijd zo op slot, maar nu doet hij t niet meer. het is niet aftermarket volgens mij.

Greetzz
1.8 V6 Don't mess around..
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

De mx-3 (in ieder geval de versie na de facelift) kan standaard uitgerust zijn met een startonderbreker in de vorm van een chip in de sleutel en een ring om het contactslot. Dit werkt niet met een extern kastje en batterijen.

Heb je een alarm met een afstandsbediening en centrale deurvergrendeling dan is dit aftermarket spul, dmz het is er later (kan ook door de dealer) in de wagen gemonteerd. Mocht je er dus problemen mee zijn dan kun je het beste naar een garage gaan die ook alarmen inbouwen, zij kunnen wellicht snel zien welk merk en type alarm in je wagen zit en kunnen je dan verder helpen.
Gebruikersavatar
Sieb
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jan 2008, 17:46
Locatie: Terneuzen

Bericht door Sieb »

nou..hij is gemaakt, heb m gewoon naar de mazda garage gebracht, en die hebben de startonderbreker er af gehaald. Nu kan ik eindelijk in mn auto stappen en direct weg rijden. HEERLIJK :mrgreen: Bedankt voor de tips! Greetzzz! :bier:
1.8 V6 Don't mess around..
Plaats reactie