Oliedruksensor storing
Moderator: Moderators
Oliedruksensor storing
Ik heb voormijn oliedrukmeter een oliedruksensor op een adapterplaat aangesloten. (samen met een olietemperatuur sensor)
Deze oliedruksensor geeft volgens mij problemen.
Zodra ik het contact aan zet, staat de naald netjes op 0 bar, maar zodra ik de auto start springt hij naar maximaal. De massa op de sensor is goed, want deze zit ook aan de olietemperatuur sensor en deze werkt wel gewoon goed. Is het nou de sensor die een propleem geeft of iets anders?
Deze oliedruksensor geeft volgens mij problemen.
Zodra ik het contact aan zet, staat de naald netjes op 0 bar, maar zodra ik de auto start springt hij naar maximaal. De massa op de sensor is goed, want deze zit ook aan de olietemperatuur sensor en deze werkt wel gewoon goed. Is het nou de sensor die een propleem geeft of iets anders?

- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Tiga schreef:Misschien hele domme opmerking, maar vaak zitten er op die sensoren 2 aansluitingen. 1 voor de meter en 1 massa. Nu heb ik al een paar keer gehad dat er bij 1 vd aansluitingen een mooie M staat. Dat is dus NIET de massa, maar de aansluiting voor de meter.
Haha nu je het zegt, er staat bij de ene niets en bij de andere een G. Was er vanuit gegaan dat die G ground is. Ik ga vanavond even kijken wat er gebeurt als ik ze andersom doe! :P Het zou nl ook Gauge kunnen zijn..

- BlackSheep
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
Er is ook een bekend probleem met de geanodiseerde (vaak in mooie kleuren te krijgen) adapterring voor de sensoren.
Deze ring fungeerd ook als een massa. Echter door de productie van die ringen (vaak bij gekleurde modellen) komt het wel eens voor dat de massa functie dus niet goed werkt. Je zult dan de ring goed moeten opschuren.
Maar ik denk dat jou probleem idd in de aansluiting zit aangezien hij gelijk naar het max gaat. Dat duidt er vaak op dat hij geen signaal krijgt van de sensor.
Deze ring fungeerd ook als een massa. Echter door de productie van die ringen (vaak bij gekleurde modellen) komt het wel eens voor dat de massa functie dus niet goed werkt. Je zult dan de ring goed moeten opschuren.
Maar ik denk dat jou probleem idd in de aansluiting zit aangezien hij gelijk naar het max gaat. Dat duidt er vaak op dat hij geen signaal krijgt van de sensor.
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
welk type meters heb je?
meters waar op de sensor een aarde kabel apart moet aangelegd worden hebben inderdaad vaak 2 schroefaansluitingen waar je bijv een kabeltje met oogje op vast kunt maken.
feit dat de temperatuurmeter het wel doet maar de druksensor niet kan wijzen op een probleem met de sensor. heb je ze vastgemonteerd in de adapterring met loctite oid? misschien is er iets voor de sensoropening gekomen
meters waar op de sensor een aarde kabel apart moet aangelegd worden hebben inderdaad vaak 2 schroefaansluitingen waar je bijv een kabeltje met oogje op vast kunt maken.
feit dat de temperatuurmeter het wel doet maar de druksensor niet kan wijzen op een probleem met de sensor. heb je ze vastgemonteerd in de adapterring met loctite oid? misschien is er iets voor de sensoropening gekomen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten