EGR

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

ook dat nog eens idd.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

M3nace schreef:Die dingen gaan heel vaak stuk. dan worden ze vaak gewoon afgedopt.


owjah? nog nooit eerder van gehoord.. is gewoon een mechanische klep die electronisch geopend of gesloten wordt...

als je de stekker loslaat zul je altijd een foutcode krijgen op een KLDE. is gewoon EU spec motorblok, dus moet wel voldoen aan de emissievoorwaarden waar een ZE niet aan hoeft te voldoen.

afdoppen zal totaal geen nut hebben, ik zou me persoonlijk de moeite besparen om ze dicht te maken, die tijd kun je wel ergens anders voor gebruiken lijkt mij ;)

je moet dan EN de EGR aansluiting 100% gasdicht maken op het blok EN op je uitlaatspruitstuk...

but hey, it''s your party ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

ja is maar 1 pakking hoor ;) teminste bij mijn dohc. Ja schijnt heel vaak dat die door vervuiling blijven hangen. Krijg je toerenproblemen door.Dus zo gek is dat dus niet... ;) maar idd als je er nog geen last van hebt lekker laten zitten.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

sorry, maar ik heb nog nooit gelezen dat een EGR klep vaak vastraakt, zelfs niet op de US forums..

goed, het kan incidenteel voorkomen, maar niet zoals jij het voordoet komen dat het een structureel probleem is wat veel voorkomt.

en 1 pakking? zit bij de v6 een apart pijpje op het uitlaatspruitstuk welke op het blok aansluit. die zal toch echt ook dicht moeten om geen foute lambda waardes te krijgen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Je kan er idd een dichte pakking in zetten. Das de kortste klap en zit potdicht.
Ik heb nog nooit een defecte egr klep gezien, wel kanalen die helemaal dichtgekoold waren.
De egr klep is vacüum bekrachtigd en de drie draden die er aan ziten zijn voor de terugkoppeling naar de ecu. Die weet daardoor of de klep wel of niet open gaat.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

heb het ook meer over egr kleppen bij auto's algemeen. Niet vastraken maar idd door de rotzooi niet helemaal mee sluiten e.d.
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

is het ook niet zo dat de egr alleen op lage toeren inschakeld
en niet op hoge toeren om geen prestatievermindering te hebben.
dacht dat hget bij sommige auto's zo was
i live my life for a mx-3
Plaats reactie