olieverbruik
Moderator: Moderators
Ben net terug van de mazdadealer om mijn mx uit te laten lezen i.v.m. het toerenprobleem wat ik nog steeds heb. Mechanisch was alles al uitgesloten. Het is een elektrisch probleem. Want als ten en grnd verbonden zijn doet hij het niet. De koelventilator blijft constant lopen dit veroorzaakt naar alle waarschijnlijkheid het probleem. Hij heeft allle waardes wat hij kon meten en zien nagekeken en dat was allemaal ok. Het moet een of andere schakelaar/sensor zijn die een vekeerd signaal aan de ecu geeft die daardoor de koelventilator laat lopen. dit moet waarschijnlijk helemaal uitgeplozen worden en kan heel wat uren werk kosten. Met alles kosten die er aan verbonden zijn. De monteur had al 30 jaar ervaring en wou het er niet bij laten zitten en ging nog een keer de boeken in om te kijken of hij nog wat kon vinden. Ik wou eerst zeker weten wat dit probleem nu is was voordat ik me rubbers/geleiders laat doen. Want alles bij elkaar gaat het goed in de papieren lopen. En het moet wel nog rendabel zijn. Mocht de monteur niks vinden dan wordt de mx waarschijnlijk ingeruild. vindt het erg jammer maar ga niet meer als de helft van de waarde van de auto aan reparaties betalen.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
TPS komt direct in me op...
bij v6 gaat als deze niet goed staat het toerental ook altijd alle kanten op, dus denk toch echt dat je daar de oplossing moet zoeken ( zie ook de 1.6 FAQ hoe dit op te lossen is) plus dat je dan ook het probleem hebt met aanslaan ventilator ( of het zou een temperatuursensor moeten zijn, maar die zou je moeten kunnen uitlezen uit de ECU)
kleprubbers komt ook wel eens voor bij de 1.8 v6 motoren, de k8 heeft soms ook wel wat vaker wat meer de neiging olie te nemen
zoals frank ook aangeeft, hoor gewoon eens aan bij diverse garages wat het kost om deze te vervangen, denk dat het minder kostbaar zal zijn om dat te fixen en gewoon van de mx te genieten dan boel geld wegschieten en hem in te ruilen
bij v6 gaat als deze niet goed staat het toerental ook altijd alle kanten op, dus denk toch echt dat je daar de oplossing moet zoeken ( zie ook de 1.6 FAQ hoe dit op te lossen is) plus dat je dan ook het probleem hebt met aanslaan ventilator ( of het zou een temperatuursensor moeten zijn, maar die zou je moeten kunnen uitlezen uit de ECU)
kleprubbers komt ook wel eens voor bij de 1.8 v6 motoren, de k8 heeft soms ook wel wat vaker wat meer de neiging olie te nemen
zoals frank ook aangeeft, hoor gewoon eens aan bij diverse garages wat het kost om deze te vervangen, denk dat het minder kostbaar zal zijn om dat te fixen en gewoon van de mx te genieten dan boel geld wegschieten en hem in te ruilen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
zoals ik al zeg mechanisch is het niks... heb alles al geprobeerd van tps afstellen tot ander gasklephuis tot luchtmassameter. het is 100% zeker elektrisch.ben al meer als een half jaar bezig met dit probleem en ben het nu helemaal zat. Aangezien ook nog de rubers of de geleiders kapot zijn heb ik nu het beluit genomen om hem in te ruilen.Heb al teveel problemen met de mx gehad zolang ik hem heb.