help met een van de stekkers van de bobine

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MiLo
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2008, 19:53

help met een van de stekkers van de bobine

Bericht door MiLo »

hallo allemaal, ben nieuw hier in deze site.
eigenlijk wil ik meer weten over me mx3 met v6 blok maar nu heb ik een vervelende probleem met de onsteking, wat meer met een van de stekkers van de bobine, de grote dus met 6 kabels aangesloten zeg maar.. de orange kabel doet eigenlijk vet raar. als ik na een kwartier rijd valt ie uit, dan ga ik f aan dat draadje kloten, start ie weer wel. heb ie draad wel een x gerepareerd mar 2 weken later begont hij zo te doen dus ik wil weten of ik een HEI module beter kan monteren en waar ik eentje kan vinden., ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het is een luke auto en still blijven wil je ook niet zijn toch :?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Welkom op de site Milo

Leuk dat je ook meer geinteresseerd bent in de mx3

Een hei module is inderdaad een oplossing. Kijk maar eens in het verkoopgedeelte, er is iemand die hem aanbied (als deze er tenminste nog is)

Zoek maar eens de site een beetje af op bijvoorbeeld " onsteking"
Je zult heel erg veel informatie hierover vinden
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hier ook even je copy van je mailtje die je me gestuurd had:

hallo, ik heb een vraag over me auto.
kijk hij loopt eigenlijk heel goed maar sinds 3 weken ofzo heb ik last van een van de kabels van de stekker die naar de bobine gaat, je hebt er 2 van, een kleine en de andere is iets groter, met de grotere de orange kabel begont raar te doen, heb hem gerepareerd maar altijd na een kwartier rijden of iets langer valt de motor uit zomaar.
als ik bij hoge toeren rijd dan krijg ik heel som een harde klap..
wanneer de auto uit valt en ik aan die kabeltje ga f kloten dan startie weer maar tijdens het rijden door de bewegingen van de blok zit ie weer verkeerd in denk ik ofzo of ligt het anders aan?
ik zag iets over een HEI module, tegen warmte. zou dat een bettere oplossing voor of gewoon alle conectoren van de stekker vernieuwen.
ik word wel gek van en ik wil ook niet dat het erger wordt
ik hoop dat je dit begrijpt

de groeten,

camilo


maar om op je problemen terug te komen..

hei module helpt niks tegen het loszitten van bijvoorbeeld een draadje aan de ontstekingstekker.

dat zul je toch echt moeten ondervangen door bijvoorbeeld een nieuwe stekker te plaatsen of de contacten goed na te lopen en te zien of er geen kabelbreukje is.

de stekker zit er verder wel goed op? moet er echt opklikken namelijk.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MiLo
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2008, 19:53

Bericht door MiLo »

ja je hebt wel gelijk turbulence, maar heb het draad ook nu stevig gemaakt dat ie niet mee beweegd enzo en de rest gecontroleerd en als nog na een bepaalde tijd valt ie uit vooral als ik lekker op zijn toeren gaat rijden dus dan denk ik dat het gewoon warm wordt want volgende dag doe ie weer normaal zoals ik gelezen heb.
ik ga eerst een hei module proberen als ik eentje tenmisnte kan vinden.
Plaats reactie