Stotteren van de motor en laag toerental

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:22
Locatie: Helenaveen (N-BR)
Contacteer:

Stotteren van de motor en laag toerental

Bericht door Vincent »

heeey iederee. ik heb er al een aantal dingen over gevonden maar dat is voor mij veel te moeilijke taal. ik zal ff uitleggen wat er aan de hand is. het begint al als ik de motor start. ik hoor dan een tikkend geluid. dan als het toerental een beetje is gezakt begint hij te stotteren. ik ga op en neer in mijn auto. ook als ik optrek maakt mijn uitlaat een heel ander geluid. klinkt wel mooi maar hoort niet zo. is een veel zwaarder geluid. dan tijdens het rijden voel ik dat hij inhoudt. hij heeft meer power maar geeft niet alles. ik voor ook dat hij dan stotterd. dit is erg irritant en weet niet waar het aan ligt. heb hier al gelezen dat het de brandstoffilter kan zijn of iets met de bougies maar ik heb hier geen verstand van. is er iemand die het makkelijk uit kan leggen zodat ik het een en ander na kan kijken?? of wat ik voor kan leggen bij de garage? zodat ze niet hoeven te zoeken?? ik hoor graag van jullie.

grsss
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

kan ook zijn dat je kat verstopt is....
Gebruikersavatar
Vincent
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:22
Locatie: Helenaveen (N-BR)
Contacteer:

Bericht door Vincent »

kan ik daar zelf achterkomen (zo ja hoe) of moet hij daarvoro naar de garage??
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

als je zelf zegt, ik heb er niet veel verstand van, is het dan een goed idee om het probleem hier voor te leggen waar je dan een enorme diversiteit aan antwoorden krijgt waar je bij 90% van die oplossingen niks aan hebt.

stotteren is zo'n ruim begrip en kan op zoveel dingen duiden dat het eigenlijk onmogelijk is om een goed antwoord te geven

* bougies/bougiekabels niet goed
* vacuumlek
* Timing niet op tijd
* TPS

enzovoort...

misschien handig om hem eerst even uit te lezen, misschien komt er een foutmelding naar voren waardoor je iets gerichter kunt zoeken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie