Domme vraag, CEL hoe en waar?
Moderator: Moderators
Domme vraag, CEL hoe en waar?
Ik lees overal over je CEL (check engine light), die je moet gebruiken voor het uitlezen van foutcodes in je OBI-1, maar waar vind je die in je dashboard, of hoe ziet die eruit?
Misschien iemand met foto ervan?
Ik heb wel in mijn tellerunit rechts onder zo'n lampje zitten (onderste indicatorlampje, 2 plekker onder de Handrem indicator) met zo'n raar lampje tekentje erop, maar kan die niet thuisbrengen.
Iemand met wat meer informatie hierover?
Het uitlezen van de codes is me wel duidelijk, maar als je niet zo'n CEL lampje hebt, hoe ga je dan te werk met een ledje? Dit is me niet helemaal duidelijk.
Misschien iemand met foto ervan?
Ik heb wel in mijn tellerunit rechts onder zo'n lampje zitten (onderste indicatorlampje, 2 plekker onder de Handrem indicator) met zo'n raar lampje tekentje erop, maar kan die niet thuisbrengen.
Iemand met wat meer informatie hierover?
Het uitlezen van de codes is me wel duidelijk, maar als je niet zo'n CEL lampje hebt, hoe ga je dan te werk met een ledje? Dit is me niet helemaal duidelijk.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Lees dit eens door
In het Faq gedeelte staat een topic dat hiervoor is gemaakt
http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/vie ... php?t=6878
Mocht je er niet uitkomen, laat het even weten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Lees dit eens door
Dat heb ik doorgelezen, en naar aanleiding daarvan rees dus bij mij de vraag waar ik de CEL kan vinden op mijn dashbord

Iemand die mij kan vertellen waar het omschreven lampje bij mij dan wel voor dient?
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Om het nog even op te helderen voor anderen.
Je hebt alleen een CEL light op je dashboard als je een amerikaanse uitvoering rijdt.
Als je GEEN amerikaanse uitvoering rijdt moet je de foutcodes uitlezen met behulp van een Ledje (zoals ook beschreven in de faq).
Je hebt alleen een CEL light op je dashboard als je een amerikaanse uitvoering rijdt.
Als je GEEN amerikaanse uitvoering rijdt moet je de foutcodes uitlezen met behulp van een Ledje (zoals ook beschreven in de faq).
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences